آفتاب

کرملین: کی‌یف، واشنگتن و اروپایی‌ها مسئول تلفات انسانی در اودسا هستند

کرملین: کی‌یف، واشنگتن و اروپایی‌ها مسئول تلفات انسانی در اودسا هستند

سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه گفت: مسکو موضع واشنگتن و چند کشور اروپایی را در قبال عملیات خشونت بار در اودسای اوکراین بدبینانه می‌داند و مقام‌های دولت کی‌یف را مسئول تلفات انسانی در این شهر می‌داند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از صدای روسیه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه امروز (شنبه) به خبرنگاران گفت: توجیه عملیات تنبیهی از سوی افرادی که طی چند ماه گذشته با بیرون راندن ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور اوکراین، دولتی نامشروع در این کشور ایجاد کرده‌اند، غیرمنطقی است. آن‌ها با انجام چنین عملیاتی می‌خواهند ثبات را در کشور برقرار کنند و این بالاترین حد بدبینی است. کرملین این اقدام را مضحک و آن را عامل افزایش خشونت می‌داند.

وی ادامه داد: پس از آنچه که در اودسا رخ داد، ما هدف کی‌یف، اروپا و واشنگتن را در برگزاری انتخابات در اوکراین متوجه نمی‌شویم. کرملین، مقام‌های کی‌یف را مقصد اصلی این ناآرامی‌ها در اودسا می‌داند. البته این تنها مقام‌های کی‌یف نیستند که مسئول این ناآرامی‌ها به شمار می‌روند بلکه واشنگتن و چند کشور اروپایی نیز در این مساله دخیل هستند. دست آن‌ها هم به خون مردم اودسا آلوده است.

پسکوف بدون اشاره به این مساله که روسیه چگونه با این ناآرامی‌های رو به رشد در اوکراین مقابله می‌کند، گفت: من نمی‌دانم که چه پاسخی به این سؤال باید بدهم. این یک مساله جدید برای مسکو است. ما هزاران درخواست از جنوب شرق اوکراین برای کمک دریافت کرده‌ایم. مردم ناآرام هستند و خواهان کمک و در مجموع نیازمند کمک روسیه هستند. تمامی این درخواست‌ها کمک‌ها به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ارسال شده است.

سخنگوی مطبوعاتی پوتین افزود: مسکو اذعان داشته که هیچ اتفاق نظری با کشورهای غربی بر سر مساله اوکراین ندارد. فقدان تفاهم از اقداماتی که غرب در قبال اوکراین انجام می‌دهد، خود عامل افزایش بحران در این کشور است.

انتهای پیام

کد N260878

وبگردی