آفتاب
تحولات آسیا/

پخش اوراق تبلیغاتی علیه کره شمالی/ وضعیت نابسامان مسلمانان سریلانکا

پخش اوراق تبلیغاتی علیه کره شمالی/ وضعیت نابسامان مسلمانان سریلانکا

پخش 200 هزار اوراق تبلیغاتی علیه کره شمالی، وضعیت نابسامان مسلمانان سریلانکا و لغو سفر نخست وزیر استرالیا به اندونزی از جمله تحولات آسیا به شمار می رود.

شبه جزیره کره

خبرگزاری فرانسه از پخش 200 هزار اوراق تبلیغاتی و اسکناس های دلار آمریکا که به بادکنک ها متصل شده بود، علیه کره شمالی در شهر مرزی پاجو در طول مرز با این کشور از سوی 30 تبعه کره جنوبی خبر داد.

این اقدام با وجود هشدار کره شمالی علیه اقدامات تحریک آمیز همسایه اش در بین مرز دو کره است.

سریلانکا

دیلی تایمز نیز با اشاره به وضعیت نابسامان مسلمانان سریلانکا گزارش داد که نمایندگان مسلمان خواستار حمایت "ماهیندا راجاپاکسه" رئیس جمهوری این کشور از جامعه مسلمانان در برابر حملات بودایی‌ ها و توقف حملات علیه اقلیت ها شدند.

این درخواست پس از آن مطرح شد که گروههای ملی گرای بودایی که 70 درصد از جمعیت 20 میلیونی سریلانکا را تشکیل می دهند، اقلیت‌ های مذهبی را به اقدامی مداخله جویانه در روند سیاسی و اقتصادی متهم کرده اند.

پاکستان

سخنگوی سپاه مرزی پاکستان از کشته شدن یکی از نیروهای سپاه مرزی در اقدام تروریستی و انفجار بمب علیه نیروهای نظامی و امنیتی در ایالت بلوچستان در جنوب غربی این کشور در امروز شنبه خبر داد.

تروریست ها یک بمب کناره جاده ای را امروز شنبه از سوی یک دستگاه کنترل از راه دور در بخش دها در نزدیکی منطقه بولان در ایالت بلوچستان همزمان با عبور خودروی نیروهای سپاه مرزی منفجر کرده که در جریان آن دو نفر کشته و زخمی شدند.

رسانه های پاکستانی همچنین با اشاره به تبادل سنگین آتش میان نیروهای امنیتی و شبه نظامیان در محل حادثه گزارش دادند که مهاجمان پس از درگیری به سرعت محل درگیری را ترک کرده و هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

رسانه های پاکستانی همچنین نیمه شب گذشته از انفجار مقابل اقامتگاه نسیم آفریدی از مقامات ارشد حزب تحریک انصاف (حزب حاکم ایالت خیبرپختونخوا) در شهر کوهات این ایالت خبر داده اما گزارش دادند که این حادثه تلفاتی به همراه نداشت.

استرالیا

رسانه ها همچنین از لغو سفر تونی ابوت نخست وزیر استرالیا به جزیره بالی اندونزی خبر داد که قرار بود به دعوت "سوسیلو بامبانگ یودهویونو " رئیس جمهوری اندونزی هفته جاری به این کشور سفر کند.

استرالیا احتمال افزایش تنش در روابط دو کشور پس از بازگرداندن پناهندگان به اندونزی را دلیل لغو سفر تونی ابوت به بالی عنوان کرده است.

کد N260849

وبگردی