آفتاب

ایران اتهامات وزیر خارجه یمن را رد کرد

ایران اتهامات وزیر خارجه یمن را رد کرد

تهران- ایرنا- سخنگوی وزارت امور خارجه، اتهامات اخیر وزیر خارجه یمن به جمهوری اسلامی ایران را رد کرد و گفت: تهران همواره از وحدت و ثبات یمن حمایت می کند.

به گزارش ایرنا از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، «مرضیه افخم» روز شنبه با رد اتهامات اخیر «ابوبکر القربی» وزیر خارجه یمن به ایران مبنی بر ارسال سلاح به این کشور، افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره دوست یمن بوده و از وحدت و ثبات در این کشور حمایت می کند.

وی خاطرنشان کرد: هم فکری و مشارکت همه جریان ها و احزاب در روند سیاسی و هوشمندی مردم فهیم یمن می تواند ثبات ، امنیت و شکوفایی را به این کشور بازگرداند.

وزیر خارجه یمن در ادعایی تکراری و بی  اساس، تهران را به ارسال سلاح به این کشور متهم کرد.

«ابوبکر القربی» در گفت  وگو با روزنامه  القدس العربی - چاپ لندن با بیان ادعای ارسال سلاح از سوی تهران به صنعا، گفت: ما ادله  ای در اختیار داریم که نشان می  دهد ایران به واسطه ارسال سلاح به داخل خاک یمن دخالت  های منفی در امور این کشور دارد.

وی یادآور شد: ما منتظر سفر حسین امیرعبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران به صنعا هستیم تا از واقعیت مواضع ایران با توجه به روی کار آمدن دولت جدید مطلع شویم.

امیرعبداللهیان قرار است برای پیگیری وضعیت نوراحمد نیکبخت یکی از دیپلمات های ایرانی ربوده شده در صنعا به این کشور سفر کند اما زمان آن هنوز مشخص نشده است.

نیکبخت دیپلمات گروگان گرفته شده ایرانی بیش از یک سال پیش توسط نیروهای افراطی در این کشور ربوده شد.

سیام**9173**1336
کد N260800

وبگردی