آفتاب
در واکنش به اتهامات اخیر وزیر خارجه یمن

افخم: از وحدت در یمن حمایت می‌کنیم

افخم: از وحدت در یمن حمایت می‌کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه اتهامات اخیر وزیر خارجه یمن به کشورمان را رد کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره دوست یمن بوده و از وحدت و ثبات در این کشور حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، مرضیه افخم خاطرنشان کرد: همفکری و مشارکت همه جریان‌ها و احزاب در روند سیاسی و هوشمندی مردم فهیم یمن می‌تواند ثبات ، امنیت و شکوفایی را به این کشور بازگرداند .

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزیر امور خارجه یمن در ادعایی تکراری و بی‌اساس تهران را به ارسال سلاح به کشورش متهم کرد.

ابوبکر القربی در گفت‌وگو با روزنامه‌ی القدس العربی - چاپ لندن با بیان ادعای ارسال سلاح از سوی تهران به صنعاء مدعی شد: ما ادله‌ای در اختیار داریم که نشان می‌دهد ایران به واسطه ارسال سلاح به داخل خاک یمن دخالت‌های منفی در امور این کشور دارد.

او به ادله‌ای که از آن یاد کرده، اشاره‌ای نکرد.

القربی هم‌چنین گفت: ما منتظر سفر حسین امیرعبداللهیان، معاون وزیر امور خارجه ایران به صنعاء هستیم تا از واقعیت مواضع ایران با توجه به روی کار آمدن دولت جدید مطلع شویم.

وی به زمان این سفر اشاره‌ای نکرد.

وزیر خارجه یمن هم‌چنین افزود: انتظار می‌رود ایران بعد از اثبات ماجرای تجهیز حوثی‌ها به سلاح به واسطه کشتی که اواسط سال گذشته در آب‌های منطقه‌یی یمن توقیف شد، موضع صریح خود را در خصوص توقف دخالت‌ها در امور داخلی کشور اعلام کند.

انتهای پیام

کد N260728

وبگردی