آفتاب

ولایتی در دیدار با هیئت پارلمانی ایتالیا: امیدواریم این رفت و آمدها ارتقا یابد

ولایتی در دیدار با هیئت پارلمانی ایتالیا: امیدواریم این رفت و آمدها ارتقا یابد

فارس نوشت:

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع روابط ایران و ایتالیا را بسیار مثبت، دوستانه و دیرینه توصیف کرد و گفت: این سفرها موجب هموار شدن روابط دو دولت خواهد شد.

علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع ظهر امروز شنبه با سناتور اتوره روزاتو رئیس گروه پارلمانی ایتالیا و هیأت همراه او دیدار و گفت‌وگو کرد.

ولایتی در این دیدار ضمن تشکر از حضور هیأت پارلمانی ایتالیا در تهران، روابط ایران و ایتالیا را در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی مثبت ارزیابی کرد و گفت: بنده با وزیر خارجه و نخست‌وزیر اسبق ایتالیا روابط بسیار نزدیکی داشتم و همواره تلاش می‌کردیم روابط دو کشور رو به بهبود باشد.

ولایتی ادامه داد: ما همچنان به ایتالیا به عنوان کشوری که سابقه طولانی دوستانه داشته نگاه می‌کنیم و از این رو نسبت به ایتالیا درباره آینده روابط حساب مثبت باز می‌کنیم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان این نکته که زمینه توافق مشترک بین ایران و ایتالیا وجود دارد، تصریح کرد: همین که ایتالیا برای اعزام هیأت پارلمانی به تهران پیشگام شده، نشان‌دهنده ریشه‌دار بودن روابط مثبت دو کشور است.

وی این سفرها را موجب راهگشایی و هموار شدن روابط دو دولت ارزیابی کرد و گفت: ما این سفر را ارج می‌نهیم و امیدواریم این رفت و آمدها ارتقا یابد.

در ابتدای این دیدار نیز سناتور اتوره روزاتو رئیس گروه پارلمانی ایتالیا نیز ضمن تشکر از مهمان‌پذیری ولایتی گفت: دوستی تاریخی میان دو کشور موجب افتخار ماست چرا که اساس برنامه‌ریزی توسعه بر مبنای دوستی پایدار است.

روزاتو خطاب به ولایتی گفت: نقش مهم جنابعالی در طول روابط موثر دو کشور برای ما مهم بوده و ما همواره نسبت به آن توجه خاصی داشته‌ایم.

رئیس گروه پارلمانی ایتالیا با تأکید بر اینکه ایتالیا با دید ویژه‌ای به روابط ایران نگاه می‌کند و با کشور مهمی همچون ایران دوستی پایداری داشته است، خاطرنشان کرد: ما مایل هستیم که با توجه به گشوده شدن باب روابط جدید با ایران، در عرصه بین‌الملل شاهد سیاستی سودمندتر و مستقیم‌تر باشیم.

وی افزود: باید در راستای عادی‌سازی هرچه بیشتر روابط دو کشور با جامعه بین‌المللی تلاش کنیم و این همان کاری است که بر عهده سفیر ایتالیا در تهران نهاده شده و باید این موضوع را با درایت پیش ببرد.

روزاتو با بیان اینکه هیأت ما دربرگیرنده اعضایی از مجلس نمایندگان و سنای ایتالیا است، دیدار امروز را بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: این دیدار این امکان را به ما می‌دهد تا سیاست خارجی ایران را با دید بازتری بشناسیم و بدانیم که به چه صورت اقدامات خود را همراستا کنیم.

وی همچنین به طرح سوالی از ولایتی در خصوص مذاکرات ایران و ۱+۵ پرداخت و تصریح کرد: ما مایل هستیم که نظر شما را درباره ادامه این راه و اینکه آینده به چه شکل باید رقم بخورد بدانیم. چرا که با توجه به فرصت کمی که نسبت به نتیجه نهایی وجود دارد نگران هستیم.

 

23503

کد N260723

وبگردی