آفتاب
رئیس پلیس آگاهی ناجا:

قرارگاه‌های مبارزه با سرقت در مراکز استان‌ها راه اندازی می‌شود

قرارگاه‌های مبارزه با سرقت در مراکز استان‌ها راه اندازی می‌شود

یکی از ارکان مسلم امنیت به عنوان اصلیترین نیاز اجتماعی، مشارکت دادن اقشار مختلف جامعه در حفظ، گسترش و استمرار آن و تعامل فعال آن‌ها با حوزه‌های امنیتی از جمله نیروی انتظامی است.

رئیس پلیس آگاهی نیروی انتظامی کشور در جمع فرماندهان و روسای پلیس‌های تخصصی استان خوزستان، طی سخنانی با اهمیت دادن به مقابله جدی با پدیده سرقت در جامعه از راه اندازی قرار گاههای مبارزه با سرقت در استان‌ها خبر داد.

به گزارش ایلنا، سردار «حسین بتولی» روز گذشته در کمیسیون تخصصی مقابله با سرقت که با حضور سردار «معصوم بیگی» جانشین پلیس پیشگیری ناجاو سردار اسحاقی فرمانده انتظامی خوزستان و کلیه فرماندهان و روسای پلیس‌های تخصصی سراسر استان برگزار شده بود، هدف از راه اندازی قرارگاههای مبارزه با سرقت در استان‌ها را، پیشگیری از افزایش انواع سرقت، ایجاد ناامنی روانی برای مجرمان و سارقان در مناطق جرم خیز و تولید و توسعه احساس امنیتی مطلوب در جامعه عنوان کرد.

وی در ادامه از جمله اقدامات ناجا در سال جاری را توجه و اهتمام جدی به تقویت کلانتری‌ها و واحد‌های تخصصی پلیس به منظور حضور بیشتر در کنار مردم دانسته و گفت: حضور پلیس یعنی احساس امنیت و مردم باید این احساس را در بهترین شرایط درک کنند.

سردار بتولی بر جلب مشارکت‌های هدفمند پلیس با سازمان‌ها، اصناف و تشکلهای اجتماعی تاکید کرده و گفت: یکی از ارکان مسلم امنیت به عنوان اصلیترین نیاز اجتماعی، مشارکت دادن اقشار مختلف جامعه در حفظ، گسترش و استمرار آن و تعامل فعال آن‌ها با حوزه‌های امنیتی از جمله نیروی انتظامی است لذا پلیس باید از همه توان‌ها و موقعیت‌ها در تامین امنیت جامعه بهره گیری کند.

این مقام ارشد پلیس اظهار داشت: فرماندهان و روسای پلیس‌های تخصصی باید با درایت و هوشمندی به تحلیل شرایط اجتماعی و جغرافیایی جرائم پرداخته و با تنظیم برآوردی صحیح از جرم، فرایند پیشگیری و مقابله با این پدیده را مدیریت کنند.

در ادامه «سردار معصوم بیگی» جانشین پلیس پیشگیری ناجا طی سخنانی با اهمیت دادن به نقش آموزش همگانی در جامعه بیان داشت: باید امنیت را عمومی کرده و با آموزش همگانی تمامی اقشار اجتماعی، فرهنگ خودکنترلی و خودنگهداری را در جامعه تقویت کنیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با تاکید بر فعال سازی موسسات خدماتی مراقبتی در استان، بیان داشت: راه اندازی و تقویت این گونه موسسات خدماتی نظیر پارکبان‌ها، نگهبانان محله و... عاملی موثر در کاهش سرقت است.

سردار معصوم بیگی علت وقوع سرقت‌های خرد در جامعه را در اغلب موارد بیکاری و اعتیاد دانست و گفت: فراهم سازی اردوگاههای بازپروری معتادان در استان گامی موثر در کاهش انواع جرائم است.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا در بخشی دیگر با اعلام راه اندازی پلیس‌های افتخاری در کشور عنوان کرد: درواقع هدف اصلی از تشکیل پلیس افتخاری بکارگیری و استفاده از ظرفیتهای عظیم مردمی در تولید امنیت در جامعه است.

این مقام انتظامی ادامه داد: کمک به ناجا در توسعه و تحکیم نظم و امنیت اجتماعی، توسعه مشارکتهای مردمی و جلب اعتماد عمومی جامعه به اجرای قوانین و مقررات انتظامی، تقویت توان، تحرک و پویایی ناجا در انجام ماموریت‌ها، بهره برداری از اطلاعات و توان مردمی در ماموریتهای محوله و... از جمله اهداف عمده نیروی انتظامی در جذب و بکارگیری پلیس افتخاری می‌باشد.

کد N260379

وبگردی