آفتاب
سلیمی:

سالانه پنج ماه و 20 روز تحصیل دانشگاهی، پاسخگوی نیاز علمی کشور نیست

سالانه پنج ماه و 20 روز تحصیل دانشگاهی، پاسخگوی نیاز علمی کشور نیست

یک عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه بعضی‌ها دانشگاه را با کلوپ سیاسی اشتباه گرفته‌اند، ضمن انتقاد از زمانبندی تحصیلی دانشگاه‌ها گفت: پنج ماه و 20 روز تحصیل در طول یک سال نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای علمی باشد.

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در ارزیابی خود از زمانبندی تعطیلات دانشگاهی اظهار کرد: متاسفانه اتفاق ناخوشایندی که در سال‌های اخیر در حوزه دانشگاهی صورت می‌گیرد این است که دانشگاه‌ها که محل تحصیل و علم‌آموزی است، فرع بر مسائل دیگر شده است.

وی افزود: یک سال به بهانه انتخابات، سالی دیگر به بهانه مسابقات جام جهانی فوتبال و همین طور مسائل دیگر زمانبندی کلاس‌های درس در دانشگاه‌ها و نیز ایام امتحانات برنامه‌ها تغییر می‌کند در حالی که ما هر چهار سال یکبار هم انتخابات را داریم، هم جام جهانی و به این شکل تمام مدت تحصیل تحت الشعاع این مسائل قرار می‌گیرد.

این عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: به عنوان مثل حداکثر مدت تحصیل در دانشگاه‌ها در طول سال تحصیلی 5 ماه و 20 روز است و این زمان نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای علمی باشد.

سلیمی با بیان اینکه از چند جهت باید تجدیدنظر در این مسائل انجام شود، گفت: آمایش رشته‌های تحصیلی و کیفیت تحصیل در دانشگاه‌ها از مهمترین مسائلی است که باید مورد بازنگری قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مدرک دانشجویان نشان دهنده معلومات آنها نیست، تصریح کرد: به عنوان مثال در پایان‌نامه‌های دانشجویی کلید واژه‌هایی به کار برده می‌شود که حتی خود دانشجو معنای آن را نمی‌داند و این مساله نشان می‌دهد که علم و علم‌آموزی فرع درنظر گرفته شده است.

این نماینده اصولگرای مجلس در بخش دیگری از این گفت‌وگو با انتقاد از اینکه بعضی سیاسیون به دنبال دست‌اندازی در دانشگاه هستند تا با مطالبات چانه‌زنی خود را افزایش دهند، گفت: این مساله یکی از مشکلاتی است که امروز با آن مواجه هستیم و متاسفانه بعضی‌ها دانشگاه‌ها را با باشگاه و کلوپ سیاسی اشتباه گرفته‌اند تا قدرت چانه‌زنی خود را افزایش دهند.

وی درباره اینکه مسئولیت برنامه‌ریزی و زمانبندی تحصیلی دانشگاه‌ها بر عهده چه نهادی است؟ گفت: با توجه به اینکه مجلس هم می‌تواند ورود پیدا کند اما شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تصمیم‌گیرنده است؛ البته اگر تقسیم کار صورت گرفته باشد که فقط شورای عالی انقلاب فرهنگی در این زمینه تصمیم‌ گیرد، مجلس ورود نمی‌کند.

انتهای پیام

کد N260161

وبگردی