آفتاب

مالکی در بصره و بابل پیشتاز است

مالکی در بصره و بابل پیشتاز است

فارس نوشت:

یک سوم آراء در استان بابل و بخشی از آراء در استان بصره شمارش شده است و منابع غیر رسمی از پیشتازی ائتلاف «مالکی» و رقابت نزدیک او با «حکیم» و «صدر» خبر می‌دهند.
 شمارش آراء در عراق در استان‌های مختلف ادامه دارد و رسانه‌های عراقی به نقل از منابع رسمی و غیر رسمی اخبار مرتبط با این انتخابات را به طور مستقیم ارائه می‌دهند که در ذیل آورده می‌شود.

پیشتازی مالکی در استان بصره

نتایج اولیه شمارش آراء انتخابات پارلمانی عراق در استان بصره، بیانگر پیشتازی ائتلاف «دولت قانون» به رهبری «نوری المالکی» است. پس از او به ترتیب دو ائتلاف «المواطن» به ریاست «عمار الحکیم» و «الاحرار» وابسته به جریان صدر به رهبری «مقتدا صدر» قرار دارند.

یک منبع در یکی از مراکز شمارش آراء بصره اعلام کرد که نتایج اولیه انتخابات نشان می‌دهد که مالکی با 420 هزار رای در صدر است و پس از او ائتلاف حکیم با 250 هزار رای و ائتلاف صدر با 89 هزار رای قرار گرفته‌اند.

بر اساس این گزارش آراء به دست آمده سایر گروه‌های سیاسی در این استان به شرح  زیر است:

فهرست «التنمیة و البناء»: 38 هزار رای

الفضیلت: 35 هزار رای

التغییر: 33 هزار رای

البدیل: 29 هزار رای

الدعوة/بخش داخلی: 27 هزار رای

اوفیاء للوطن: 25 هزار رای

ائتلاف «الوطنیه» به رهبری «ایاد علاوی»: 11 هزار رای

فراکسیون «البیضاء»: 9 هزار رای

فهرست «صادقون» وابسته به عصائب اهل الحق: 6 هزار رای

فهرست «العدل و المساواة»: 6 هزار رای

تجمع النهضة: 5 هزار رای

جنبش «شمس»: 4500 رای

جنبش کار و سازندگی: 4500 رای

ائتلاف «العراق»: 3900 رای

فهرست «العدل و المساواة»: 2900 رای

فهرست «الوفاء للعراق»: 2500 رای

شمار رای‌دهندگان در انتخابات پارلمانی در استان بصره یک میلیون و 611 هزار نفر و تعداد کارتهای الکترونیکی توزیع شده یک کیلیون و 298 هزار نفر بوده است و نسبت مشارکت 77 درصد اعلام شده است.

این استان در پارلمان 25 کرسی دارد.

شمارش  یک سوم آراء در استان «بابل»

«امیر جهاد» مدیر اطلاع‌رسانی کمیساریای عالی انتخابات در استان بابل عراق اعلام کرد که 241 هزار رای از 724 رای حاصله در استان «بابل» شمارش و ثبت شده است و روند شمارش آراء تا عصر فردا یکشنبه ادامه خواهد یافت.

وی افزود که جزئیات آراء شمارش شده در استان بابل به کمیساریای بغداد گزارش خواهد شد و نتایج این انتخابات در یک لوح فشرده به تمام گروه‌های سیاسی شرکت‌کننده در انتخابات ارائه خواهد شد.

یک منبع آگاه در کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که آمار اولیه و شمارش یک سوم آراء استان بابل نشان می‌دهد که ائتلاف مالکی در صدر قرار دارد و پس از آن به ترتیب فراکسیون الاحرار و سپس ائلاف مواطن قرار دارند. هرچند که این اطلاعات دقیق نیستند و هنوز شمارش آراء ادامه دارد و این نتایج قابل تغییر هستند.

49261

کد N260018

وبگردی