صدیقی:

هیچ علمی از علم قرآن فراتر نمی‌رود

قرآن کريم

امام جمعه موقت تهران پژوهش در قرآن را مهم‌ترین دلیل یافتن نهفته‌های قرآنی دانست و گفت: در تحقیق‌های قرآنی می‌توان به بسیاری از اعماق قرآن دست یافت، در حالی‌که تمام علمی که از قرآن اکنون در دست بشر است اندک قطره از آن علم نمی‌شود.

امام جمعه موقت تهران پژوهش در قرآن را مهم‌ترین دلیل یافتن نهفته‌های قرآنی دانست و گفت: در تحقیق‌های قرآنی می‌توان به بسیاری از اعماق قرآن دست یافت، در حالی‌که تمام علمی که از قرآن اکنون در دست بشر است اندک قطره از آن علم نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خوزستان حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در آیین اختتامیه هجدهمین دوره مسابقات کشوری اذان، ابتهال و تواشیح که شامگاه دوزادهم اردیبهشت برگزار شد، با بیان این‌که فروغ قرآن در ایران ظلمت استکبار طاغوت را از چهره کشور زدود و جوانان را از هلاکت نجات داد، گفت: هر آن کس که قرآن را با خود در زندگی هموار ساخت توانست مراتب ترقی را بپیماید و به رستگاری رسد.

وی در ادامه با بیان اینکه قرآن دارای یک ظاهر و یک باطن است، گفت: هر آن کس که قرآن را پیش روی خود قرار دهد به بهشت و هر کس که قرآن را در پشت سر خود قرار دهد به «سقر» دچار خواهد شد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام «القرآن یعلو و لایعلی علیه» گفت: هیچ‌گاه هیچ علمی نخواهد توانست از علم قرآن فراتر رود و همه علم‌های موجود و مفسرین بزرگ به سر سفره قرآن در حال تعلیم هستند.

صدیقی قرآن را داروی هر دردی دانست و افزود: برای هر زمانی و برای همه گرفتاری‌، قرآن کریم راه چاره‌ای را به انسان نشان داده است و این اعجاز قرآن را می‌رساند که مربوط به هیچ زمان، مکان، قبیله و تاریخ خاصی نیست.

امام جمعه موقت تهران گفت: قرآن گروهی را به بهشت و گروهی را به جهنم وصل می‌نماید. هر آن کس که حرکتش با قرآن باشد به بهشت و هر شخصی که بخواهد از این کتاب عظیم سوءاستفاده کند به دوزخ خواهد رسید و به عذابی سخت دچار خواهد شد.

وی با بیان اینکه قرآن انسان را از فرش زمین به عرش الله(جل جلاله) می‌رساند، گفت: این کتاب عظیم حتی در زمینه بهداشت و درمان گام‌های مؤثری را به انسان نمایش داده است اما این انسان است که در جهالت به سر می‌برد و این راهنمایی‌ها را نمی‌پذیرد و راه گمراهی خود را ادامه می‌دهد.

صدیقی با بیان اینکه قرآن آرامش‌بخش هر محفل و هر اجتماعی است، ادامه داد: مؤمن نماز خود را عاشقانه می‌خواند. کسی که در نماز توجهش به نماز باشد نمازش قبول نیست زیرا در قرآن آمده است نماز را برای من بپا دار، پس باید در نماز توجه انسان به خالق معطوف شود تا نماز مورد قبول واقع گردد.

امام جمعه موقت تهران گفت: در نماز باید ماسوی‌الله را پشت سر اندازیم و در این راه مستقیم تنها به نور اعظم توجه داشته باشیم تا شهد شیرین عبادت را بچشیم. در روز قیامت دست انسان خالی است و تنها چیزی که انسان را نجات می‌دهد همان عبادت خالص با خالق است.

انتهای پیام

کد N259988

وبگردی