آفتاب

حیدری‌طیب: دانشگاه اتاق فکر نمایندگان مجلس است

حیدری‌طیب: دانشگاه اتاق فکر نمایندگان مجلس است

جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با حضور سید سعید حیدری طیب، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، سید سعید حیدری طیب نماینده کرمانشاه در این جلسه که در سالن آمفی تئاتر علامه امینی دانشگاه آزاد کرمانشاه برگزار شد، اظهارکرد: امیدوارم این گونه جلسات در تمامی دانشگاه ها برگزار شود و ادامه پیدا کند، چرا که دانشگاه باید اتاق فکر نمایندگان مجلس باشد و اگر کار در دانشگاه با برنامه باشد و موضوعات در دانشگاه بررسی و پخته شده و اولویت ها مشخص شود، ما همیشه با دست پر به مجلس خواهیم رفت.

حیدری طیب ادامه داد: شاخص توسعه کشورها و شروع اولیه هر کار موفق دانشگاه ها هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص هدفمندی یارانه ها، گفت: متاسفانه هم زمان با اجرای هدفمندی یارانه ها با مسایلی مواجه شدیم که در نهایت به افزایش تورم در جامعه منجر شد. اینکه یارانه به تمامی اقشار جامعه تعلق گیرد به نظر من فکر درستی نبود و در ادامه با دو چالش مواجه شدیم که شامل اجرای دقیق و کامل هدفمندی یارانه ها و دیگری سوء استفاده بعضی افراد سودجو در بحث اجرای یارانه ها بود.

وی خاطرنشان کرد: در سال های اول هدفمندی یارانه ها مصرف انرژی کاهش پیدا کرد، اما در سال های بعد شاهد افزایش مجدد این مساله بودیم. ضمنا ما سهم تولید و صنعت را پرداخت نکردیم و همین مساله باعث افزایش نقدینگی در جامعه و تورم شد.

حیدری طیب گفت: در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها با توجه به آگاه سازی و اطلاع رسانی حدود 2.5 میلیون نفر از دریافت یارانه انصراف دادند و دولت تاکید دارد در مرحله دوم هدفمندی یارانه ها سهم تولید و صنعت پرداخت شود و این تاکید نمایندگان مجلس است تا عدالت در تولید برقرار شده و سهم استان های محروم بیشتر باشد.

حیدری طیب تاکید کرد: برای رسیدن به توسعه نیازمند اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها هستیم و امیدواریم با همکاری دولت در اجرای دقیق آن موفق باشیم.

نماینده مردم کرمانشاه ادامه داد: در حال حاضر استان کرمانشاه از نظر توسعه از چشم انداز 20ساله فاصله زیادی دارد و باید سعی کنیم دست افراد سودجو را کوتاه کنیم.

انتهای پیام

کد N259961

وبگردی