آفتاب

گزارشگران بدون مرز: زندان‌های بحرین همچنان مملو از زندانیان آزادی بیان است

گزارشگران بدون مرز: زندان‌های بحرین همچنان مملو از زندانیان آزادی بیان است

سازمان گزارشگران بدون مرز با انتشار گزارشی اعلام کرد که برخی زندان‌های بحرین همچنان مملو از زندانیان آزادی بیان است و دولت این کشور کماکان به سرکوب فعالان سیاسی ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه الوسط بحرین، در گزارش سازمان گزارشگران بدون مرز که به مناسبت روز جهانی آزادی مطبوعات منتشر شده آمده است: از زمان آغاز اعتراض‌ها در بحرین در فوریه 2011 مقامات این کشور با تحریف اخبار و بازی با اطلاعات و خبرهای منتشر شده در خصوص تظاهرات، قصد داشته‌اند تا مانع از تخریب چهره خود در خارج از کشور شوند.

سازمان گزارشگران بدون مرز تاکید کرد: دولت بحرین به خوبی چگونگی تعامل با کشورهای غربی در خصوص دور زدن مجازات‌های مربوط به آزادی بیان را فرا گرفته است و در این زمینه تنها به وعده دادن اکتفا می‌کند.

براساس اعلام سازمان گزارشگران بدون مرز، بحرین در مرتبه صد و شصت و سوم لیست آزادی بیان و مطبوعات این سازمان قرار دارد که جایگاه آن نسبت به سال 2003 سه درجه بهبود یافته است.

در رده بندی سازمان گزارشگران بدون مرز فنلاند برای چهارمین سال پیاپی بهترین کشور برای خبرنگاران و آزادی مطبوعات اعلام شد که پس از این کشور هلند و نروژ قرار دارند.

در طرف مقابل نیز همانند سال‌های گذشته سه کشور ترکمنستان، کره شمالی و ایرتره که به "مثلث جهنمی" مطبوعات مشهور هستند در انتهای جدول 180 رده‌ای سازمان گزارش‌گران بدون مرز قرار گرفتند.

انتهای پیام

کد N259933

وبگردی