آفتاب

ران پل: غرب محرک درگیری‌های اوکراین است / آمریکا مداخله نکند به نفع اوکراینی‌هاست

ران پل: غرب محرک درگیری‌های اوکراین است / آمریکا مداخله نکند به نفع اوکراینی‌هاست

یک عضو سابق کنگره آمریکا ضمن بیان اینکه غرب آغازگر ناآرامی‌ها در اوکراین بوده از آمریکا خواست مانع تشدید درگیری‌ها در اوکراین شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری راشو تودی، ران پل، عضو سابق کنگره آمریکا و کاندیدای ریاست جمهوری این کشور عنوان کرد که اوکراین در آستانه جنگ داخلی قرار دارد و باید به کی‌یف اجازه داد تا بدون دخالت و تحریک غرب اختلافات خود با جدایی‌ طلبان را حل کند.

وی در این خصوص گفت: اوکراین غربی اکنون از سوی ناتو، اتحادیه اروپا، آمریکا و صندوق بین‌المللی پول حمایت می‌شود.

به گفته پل، آمریکا و متحدانش با تحریک اعتراضات علیه ویکتور یانوکوویج، رئیس جمهوری مخلوع اوکراین ناآرامی‌های این کشور را تشدید کردند.

وی همچنین تصمیم واشنگتن برای اختصاص 5 میلیارد دلار به تلاش‌ها در راستای کنترل اوکراین را مداخله‌ای آشکار خوانده که به فاجعه منجر خواهد شد.

ران پل اقدام صندوق بین‌المللی پول به منوط کردن وام 17 میلیارد دلاری خود به سرکوب حامیان روسیه در شرق اوکراین را درخواستی عجیب خواند و گفت: به نظر می‌رسد که صندوق بین‌المللی پول تلاشی برای کمک به مردم اوکراین ندارد.

وی همچنین اقدام کی‌یف به تشکیل یک پیش‌نویس نظامی را نشان دهنده یک موضوع خواند که آن‌ها در موضع دفاعی در مقابل روسیه قرار دارند.

ران پل عنوان کرد: اگر اروپایی‌ها، روس‌ها و آمریکایی‌ها سیاست عدم مداخله را در پیش بگیرند، به نفع اوکراینی‌ها خواهد بود.

انتهای پیام

کد N259900

وبگردی