آفتاب
اف بی آی اذعان کرد؛

افزایش تعداد تروریستهای آمریکایی و اروپایی در سوریه در ماههای اخیر

افزایش تعداد تروریستهای آمریکایی و اروپایی در سوریه در ماههای اخیر

یک مقام مسئول در پلیس فدرال آمریکا ضمن اذعان به حضور تروریستهای آمریکایی و اروپایی و افزایش این روند در ماههای اخیر اظهار داشت: بازگشت این تروریستها، خطری بزرگ برای آن کشورها محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکای نیوز، "جیمز کومی" رئیس دفتر تحقیقات پلیس فدرال آمریکا( اف بی آی) در یک کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه تعداد تروریستهای خارجی در سوریه طی ماههای اخیر افزایش یافته است تصریح کرد: دهها نفر از شهروندان آمریکایی و صدها اروپایی  به سوریه رفتند و هم اکنون در حال جنگ با دولت این کشور هستند و حتی برخی از آنها به گروههای مرتبط به القاعده پیوسته اند.

وی همچنین ضمن مقایسه وضعیت کنونی با وضعیت افغانستان در دهه هفتاد و هشتاد گفت: روند هجوم تروریستهای بیگانه به سوریه را شاید بتوان با روند گسیل گروههای تندرو به افغانستان در دهه هفتاد و هشتاد قرن گذشته مقایسه کرد با این تفاوت که وضعیت کنونی در سوریه بدتر است.

کومی در ادامه خاطر نشان کرد: تروریستهایی که برای جتگ به سوریه می روند، زمانی که به کشورهای خود باز می گردند، خطر بزرگی برای کشورشان محسوب می شوند.

وی اظهار داشت: تروریستهای خارجی که هم اکنون در سوریه می جنگند بیشتر از تروریستهایی هستند که در افغانستان می جنگیدند چرا که وارد شدن به خاک سوریه آسانتر است.

کومی عنوان داشت: ما اجازه نخواهیم داد که ادامه مسیر حضور تروریستها در سوریه به آنچه که در 11 سپتامبر اتفاق افتاد ختم شود.

کد N259890

وبگردی