آفتاب

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:مذاکرات هسته ای با حسن نیت پیش می رود

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:مذاکرات هسته ای با حسن نیت پیش می رود

تهران-ایرنا- ˈماری هارفˈ سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به مقاله وزیر خارجه ایران در پایگاه اینترنتی ˈفارین افرزˈ گفت: مذاکرات هسته ای با ایران با حسن نیت دو طرف پیش می رود.

به گزارش پایگاه اینترنتی وزارت خارجه آمریکا، ماری هارف جمعه شب در کنفرانسی خبری به اظهارات ˈمحمد جواد ظریفˈ وزیر خارجه ایران درباره مسائل خارجی و مذاکرات هسته ای واکنش نشان داد.

در این کنفرانس خبری خبرنگاری از هارف پرسید: وزیر خارجه ایران درباره مذاکرات تا اندازه ای ابراز خوشبینی کرد و گفت ˈ پیشرفت غیرمنتظره مذاکرات تاکنون گویای دستیابی به راه حلی سریع درباره خروج از این بحران غیرضروری است.ˈ آیا شما هم در این احساس خوشبینی ظریف شریک هستید؟

هارف پاسخ داد: من فکر می کنم که ما از یک حس واقعیت گرایی مشترک برخوردار هستیم. اما آنچه که ما گفته ایم این است که ما در حال مذاکره هستیم و با حسن نیت مذاکره می کنیم و متعهد هستیم که به نتیجه برسیم. اما این که آیا این بدان معناست که ما به نتیجه خواهیم رسید؟ نظری ندارم. آیا می توانیم تصمیمات دشواری اتخاذ کنیم؟ نمی دانم. فکر نمی کنم که هیچ کدام از ما بتواند در حال حاضر با قطعیت به هر یک از این پرسش ها پاسخ دهد.

وی افزود: اما این حقیقت که به روش اساسی و عملی در حال مذاکره درباره جزییات موضوعی هستیم که تا پیش از این هرگز در این سطح درباره آن مذاکره نشده، نشان می دهد که این بهترین فرصتی است که برای حل و فصل دیپلماتیک این موضوع در اختیار داشته ایم. ما درباره فرصتی که داریم واقع گرا بوده ایم.

هارف ادامه داد: شنیدید که رئیس جمهوری ( آمریکا) شانس موفقیت مذاکرات پنجاه - پنجاه دانست. ما کاملا آگاه هستیم که این بهترین فرصت و موثرترین شیوه برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است و اگر بتوانیم به نتیجه ای دست یابیم به آن متعهد خواهیم بود.

ˈمحمدجواد ظریفˈ وزیر امور خارجه ایران، اخیرا طی مقاله ای در نشریه آمریکایی ˈفارین افرزˈ به تشریح و تبیین سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران پرداخته بود.

مترجمام**9158**1566
کد N259802

وبگردی