آفتاب

نگرانی شدید بان کی مون از صدور حکم اعدام‌های دسته‌جمعی در مصر

نگرانی شدید بان کی مون از صدور حکم اعدام‌های دسته‌جمعی در مصر

بان کی مون با تاکید بر اینکه برگزاری تجمع‌ها و آزادی بیان و انتخابات معتبر عناصر اصلی در هر جامعه دموکرات به شمار می‌آید، نسبت به حکم‌های اعدام و بازداشت‌های دسته‌جمعی در مصر اظهار نگرانی کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه اماراتی الخلیج، بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در دیدار با نبیل فهمی، وزیر خارجه مصر در مقر سازمان ملل در نیویورک حملات تروریستی اخیر در مصر را به شدت محکوم و تاکید کرد که سازمان ملل در این زمینه از مصر حمایت می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ توجیهی برای اقدامات تروریستی در مصر وجود ندارد با وزیر خارجه این کشور در خصوص مسائل منطقه و امنیت بین‌المللی از جمله روند صلح خاورمیانه و مسائل آب‌های نیل و همچنین تحولات سوریه، لیبی و مساله عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای بحث و مذاکره کرده و بر نقش پیشگامانه مصر در منطقه تاکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل در خصوص مرحله انتقالی در مصر تاکید کرد: تمامی قوانین باید با تعهدات بین‌المللی مصر در زمینه حقوق بشر همسو باشد.

وی از تصمیم مسئولان مصری برای آغاز مذاکرات در خصوص پیش‌نویس اصلاحی قانون مبارزه با تروریسم و همچنین تدوین قانون جدیدی که تجاوزهای جنسی را جرم تلقی می‌کند، استقبال کرد اما نسبت به حکم‌های اولیه اعدام‌ دسته جمعی در مصر و بازداشت تعداد بسیاری و گزارش‌هایی در خصوص اوضاع زندان‌ها و همچنین ادامه بازداشت خبرنگاران اظهار نگرانی کرد.

بان کی مون خاطرنشان کرد: آزادی برگزاری تجمع‌ها و آزادی بیان و انتخابات معتبر عناصر اصلی در هر جامعه دموکرات به شمار می‌آید.

انتهای پیام

کد N259781

وبگردی