آفتاب

روسیه «بی مسئولیتی» مقامات اوکراین در حوادث اودسا را محکوم کرد

روسیه «بی مسئولیتی» مقامات اوکراین در حوادث اودسا را محکوم کرد

تهران-ایرنا- وزارت امور خارجه روسیه با ابراز ˈخشمˈ نسبت به ناآرامی ها و حوادث ˈاودساˈ در اوکراین، ˈبی مسئولیتی جنایتکارانهˈ مقامات غربگرای کی یف را محکوم کرد.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه روسیه با ابراز خشم از حوادث ˈاودساˈ که بیش از30 کشته برجا گذاشت، ˈبی مسئولیتی جنایتکارانهˈ مقامات غربگرای کی یف را محکوم کرد.

دراین بیانیه آمده است: روسیه با خشم و انزجار اخبار جنایات تازه ای را که در اودسا رخ داد دریافت کرد. این کشور، کی یف و پشتیبانان غربی آن را به پایان دادن به هرج و مرج و مسئولیت پذیری در قبال مردم اوکراین فرا می خواند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از این بیانیه افزود: مسکو این وقایع غم انگیز را نشانه ای جدید از بی مسئولیتی جنایتکارانه مقامات کی یف می داند. این رخدادها به نفع افراط گرایان ملی گرا از جمله ˈپراوی سکتورˈ است که موج وحشت را علیه هواداران ایجاد فدرالیسم و تغییرات واقعی قانون اساسی به راه انداخته است.

روز گذشته(جمعه) صدها نفر از روس های مخالف حکومت اوکراین با ملی گرایان تندرو، هواداران حکومت اوکراین و طرفداران یک تیم فوتبال در اودسا درگیر شدند که روسها به ساختمان اتحادیه کارگری پناه بردند اما افراط گرایان این ساختمان را به آتش کشیده و 38 نفر از افراد واقع در آن کشته شده و 50 نفر دیگر مصدوم شدند.

در این بیانیه همچنین آمده است: تراژدی اودسا یک بار دیگر نشان داد که مقامهای اوکراینی از طریق ایجاد رعب و وحشت و بکارگیری زور اقدام می کنند که هیچ وجه مشترکی با تعهدهای آنان در توافقنامه 17 آوریل ژنو ندارد.

اوکراین، روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا در مذاکرات طولانی (28 فروردین/ 17 آوریل) در ژنو، برای حل بحران اوکراین به توافقی دست یافتند که بر پایه آن قرار شد گروه های مسلح شبه نظامی از دو طرف خلع سلاح شوند. با وجود این توافق، ناآرامی ها در شهرهای شرق اوکراین ادامه دارد.

خبرگزاریˈایتارتاسˈ، افراط گرایان از جنبش ˈجناح راستˈ را عامل این حادثه اعلام کرده است.

اروپام** 9053**2242**518**1485** 1064
کد N259691

وبگردی