آفتاب

موحدی کرمانی: مسئولان مراقب کتاب‌های ارائه شده در نمایشگاه کتاب باشند

موحدی کرمانی: مسئولان مراقب کتاب‌های ارائه شده در نمایشگاه کتاب باشند

امام جمعه موقت تهران با بیان ای‌نکه آیت‌الله جنتی در نماز جمعه هفته گذشته تهران تذکرات ارزنده‌ای به وزارت ارشاد دادند، اظهار کرد: اگر من دیروز امام جمعه بودم می‌گفتم در نمایشگاه کتاب به چه میزان دقت شده که کتاب‌های انسان‌ساز و مفیدی ارائه شود؟

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، آیت‌الله موحدی کرمانی در مراسمی که به مناسبت سالروز شهارت استاد مطهری و روز معلم در دانشگاه جامع امام حسین(ع) برگزار شد با بیان این‌که در زمانی که من در سپاه بودم در نمایشگاه کتاب، کتاب‌های مروج الحاد و وهابیت و ضدانقلاب در اختیار مردم قرار می‌گرفت، اظهار کرد: من به این امر اعتراض کردم، زیرا انسان‌های مغرض در لابلای نوشته‌های خود مواضع ضدخدا و ضد ولایت خود را مطرح می‌کنند.

وی افزود: کسی که دروازه را به سوی این کتاب‌ها باز کرده مسئول است. من نمی‌گویم درب نمایشگاه را ببندند ولی دقت کنند که کتاب‌های مفید در نمایشگاه عرضه شود.

موحدی کرمانی همچنین با اشاره به این‌که وظیفه انبیا هدایت مردم به ولایت الله و اقدامات فرهنگی بوده است، خاطر نشان کرد: امروزه کشور به مشکلات فرهنگی دچار است یکی از این مشکلات که در واقع از موانع اصلی ازدواج و تشکیل خانواده است تشریفات است. اکنون باید جرات شکستن تشریفات را داشته باشیم تا ازدواج‌ها به آسانی برگزار شود.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اشرف مخلوقات عقل است و خداوند از آن بهتر خلق نکرده اگر انسان به عقل احترام بگذارد و از آن بهره کافی ببرد، آنگاه اشرف مخلوقات می‌شود اما اگر انسانی به عقل پشت کند،‌ به پست‌ترین موجودات تبدیل می‌شود انبیا هم هدایت خود را از طریق تعقل پیش می‌بردند. آنها مردم را به اندیشه درباره نظام طبیعت دعوت می‌کردند. ابوذر، سلمان، مقداد و عمار به برکت تعقل به جایگاه رفیعی دست یافتند.

وی در پایان اظهار کرد: عبادت به زیادی نماز و روزه نیست بلکه عبادت عبارت است از فکر کردن نماز وقتی با تفکر همراه شود، نماز واقعی شکل می‌گیرد.

انتهای پیام

کد N259605

وبگردی