آفتاب

رهبر اپوزیسیون ترکیه: کشور به سمت دیکتاتوری می‌رود

رهبر اپوزیسیون ترکیه: کشور به سمت دیکتاتوری می‌رود

رهبر اپوزیسیون اصلی ترکیه با اشاره به افزایش فشارها به رسانه‌ها تاکید کرد که کشورش در حرکت به سمت یک رژیم خودکامه کامل است.

رهبر اپوزیسیون اصلی ترکیه با اشاره به افزایش فشارها به رسانه‌ها تاکید کرد که کشورش در حرکت به سمت یک رژیم خودکامه کامل است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه حریت، کمال قلیچدار اوغلو، رهبر اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه ترکیه گفت: ترکیه به سرعت در حال حرکت به سمت یک رژیم سرکوبگر خودکامه است. چنانچه در کشور آزادی مطبوعات وجود نداشته باشد نمی‌شود، از دموکراسی سخنی به میان آورد. وی در جمع اعضای رسانه‌های خارجی در استانبول گفت: منع فعالیت تویتر، یوتیوب، فشار بر روزنامه و شبکه‌های تلویزیونی قابل قبول نیست.

قلیچدار اوغلو با اشاره به روز جهانی آزادی رسانه‌ها در سوم مه، گفت: ترکیه در حال عبور از زیردست رژیم سرکوب‌گری است که بسیار شدیدتر از دوران کودتای نظامی عمل می‌کند. امروز حدود 44 روزنامه‌نگار زندانی داریم و حدود 150 روزنامه‌نگار هستند که طی پنج سال گذشته از کارشان اخراج شده‌اند. اقدام این دولت خشن‌تر از حاکمان نظامی این کشور است.

وی همچنین به پیروزی حزبش علیه این خودکامگی امیدوار بود و گفت: این تلاش سختی است، اما من از یک چیز اطمینان دارم و آن این است که ما نهایتا پیروز می‌شویم. تاریخ نشان داده است که یک رژیم سرکوب‌گر هرگز پیروز نمی‌شود. جوامع بهای آن را پرداخت کرده‌اند و ما نیز آماده‌ایم تا بهای این راه را بدهیم.

رهبر اپوزیسیون مردم جمهوری‌خواه تاکید کرد: چنانچه مردم نتوانند جشن‌های خود را در جایی که می‌خواهند برگزار کنند پس آزادی وجود ندارد. سخنان وی به اعلام ممنوعیت تجمع در میدان تقسیم در روز کارگر دراول مه اشاره داشت که با بازداشت‌های گسترده روبه‌رو شد.

وی همچنین تاکید کرد که حزبش نامزدی را برای انتخابات ریاست جمهوری در ماه اوت تعیین خواهد کرد که بیشترین رای را به دست آورد.

انتهای پیام

کد N259576

وبگردی