آفتاب

مادلین آلبرایت: دموکراسی چیزی فراتر از برگزاری انتخابات است

مادلین آلبرایت: دموکراسی چیزی فراتر از برگزاری انتخابات است

وزیر امور خارجه پیشین آمریکا ضمن بیان اینکه دموکراسی فراتر از برگزاری انتخابات است، گفت که همه رهبران باید به دیدگاه‌های کسانی که به سایر احزاب سیاسی رای داده‌اند، نیز توجه کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه تودی زمان، مادلین آلبرایت، وزیر خارجه پیشین آمریکا عنوان کرد: ماهیت دموکراسی به این گونه است که علاوه بر برگزاری انتخابات، رهبران باید به دیدگاه‌های کسانی که به دیگر احزاب رای داده‌اند نیز توجه کنند و دموکراسی تک حزبی وجود ندارد.

وی ضمن اشاره به اقدامات مثبت اخیر آنکارا در جهت دموکراسی ترکیه از قبیل بسته اصلاحاتی و سپردن ارتش به غیرنظامی‌ها اذعان داشت که این موارد کافی نبوده و شهروندان باید نسبت به آینده دموکراسی در کشورشان مطمئن باشند.

آلبرایت تاکید کرد که یک دموکراسی کامل به اپوزیسیون نیاز دارد اما در ترکیه این روند با مشکلاتی رو به رو است.

وی همچنین به عدم آزادی رسانه‌ها در ترکیه اشاره و تصریح کرد که براساس آخرین گزارش روزنامه نگاران بدون مرز و دیده‌بان آزادی، آزادی رسانه‌ها در ترکیه یا نسبی است و یا وجود ندارد.

آلبرایت عنوان کرد که برخی رسانه‌های ترکیه از انتشار اخبار انتقادی خودداری می‌کنند.

وی ادامه داد که محدودیت در کار رسانه‌ها باید زمانی اعمال شود که شدیدا مورد نیاز باشد.

وی همچنین با اشاره به اظهارات اخیر رجب طیب اردوغان، نخست وزیر ترکیه که قدرت‌های خارجی را در دست داشتن در اعتراضات پارک گزی در ماه مه 2013 متهم کرد، تصریح کرد که این ادعاها باید با اسناد توجیه شوند.

انتهای پیام

کد N259264

وبگردی