آفتاب

دامادهای نوری مالکی در کربلا پیشتازند

دامادهای نوری مالکی در کربلا پیشتازند

تسنیم نوشت:

منابع وابسته به ائتلاف دولت قانون با اشاره به کسب ۱۹۰ هزار رأی از سوی این ائتلاف از به دست آوردن بیشترین رای این ائتلاف از سوی دو داماد نوری المالکی خبر دادند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه النهرین، عمران الکرکوشی رئیس ستاد تبلیغاتی ائتلاف دولت قانون گفت: نتایج اولیه ای که ناظران ما از مراکز رای گیری اعلام کرده اند از کسب 190 هزار رای در کربلا حکایت دارد.
وی افزود: این تعداد رای برای کسب هفت کرسی از یازده کرسی استان کربلا کافی است و اگر آراء دیگری از رای دهندگان رای های خاص برای ائتلاف دولت قانون به دست آید کرسی هشتم نیز برای ائتلاف به دست خواهد آمد.
الکرکوشی بیان کرد: نتایج اولیه حاکی که حسین احمد المالکی و یاسر المالکی دامادهای نوری المالکی در رتبه اول و علی الادیب،صالح الحسناوی،ریاض غریب،ابتسام الهلالی،فردوس العبادی و عبدالمهدی الخفاجی در مکان های بعدی قرار گرفته اند.
رئیس ستاد تبلیغاتی ائتلاف دولت قانون اعلام کرد: بر اساس نتایج اولیه در استان های دیگر ائتلاف دولت قانون بیش از صد کرسی پارلمانی را به خود اختصاص خواهند داد.
از سوی دیگر زهیر ابودکه رئیس مجلس اعلای اسلامی در کربلا بیان کرد: همه ارقام و نتایجی که تاکنون مشخص شده است واقعی نیست مگر اینکه کمیته مستقل انتخاباتی به طور رسمی آن را اعلام کند.
وی افزود: بر اساس نتایج اولیه انتخابات در کربلا از نظر ناظران ائتلاف دولت قانون مقام نخست،ائتلاف المواطن دوم و تشکل الاحرار سوم است. ابودکه بیان کرد: المواطن در کربلا 45 هزار رای به دست آورده است و با این حساب می تواند یک یا دو کرسی پارلمان این استان را به خود اختصاص دهد.همچنین در همه استان های عراقی ائتلاف المواطن می تواند40 کرسی را به دست آورد که این در مقایسه با انتخابات قبلی دستاورد مهمی برای ما محسوب می شود.
رئیس مجلس اعلا در کربلا گفت: ما خط قرمزی برای هیچ تشکل سیاسی عراقی قرار نداده ایم.ائتلاف ملی در شرایط کنونی ضروری است و باید تشکیل شود زیرا نقطه قوت ما محسوب می شود.

5252

کد N259005

وبگردی