آفتاب
تحولات روسیه/

اظهارات قابل تامل تیموشنکو درباره پوتین/ یک مقام ناتو : روسیه دشمن ما است

اظهارات قابل تامل تیموشنکو درباره پوتین/ یک مقام ناتو : روسیه دشمن ما است

اظهارات قابل تامل تیموشنکو درباره حکومت پوتین، اظهارات جنجالی معاون دبیر کل ناتو درباره روسیه و تظاهرات کارگران روسی در حمایت از پوتین در مسکو از جمله تحولات روسیه به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر، یولیا تیموشنکو نامزد انتخابات ریاست جمهوری اوکراین در گفتگو با یورونیوز ضمن رد احتمال بروز جنگ داخلی در این کشور به دلیل حامیان اندک ولادیمیر پوتین ادعا کرد که حکومت پوتین در شرق و جنوب اوکراین رو به پایان است.

خبر دیگر اینکه "دیمیتری پسکوف" دبیر مطبوعاتی کرملین با اشاره به اقدام اوکراین در انجام عملیات نظامی در جنوب شرقی این کشور و تیراندازی هواپیماهای نظامی به سوی غیرنظامیان در مناطق شلوغ اعلام کرد که این اقدام امیدها را برای اجرای توافق‌ نامه ژنو از بین برد.

پسکوف چنین عملیاتی را یک جنایت خواند و از شکست مسکو در برقراری ارتباط با سفیر فرستاده ویژه پوتین به جنوب شرقی اوکراین پس از آغاز این عملیات خبر داد.

همچنین الکساندر ورشبو معاون دبیرکل ناتو در جمع خبرنگاران در واشنگتن، روسیه را دشمن ناتو خواند و حمایت خود را از حاکمیت، تمامیت ارضی و آزادی کشورهای همسایه روسیه در شرق اروپا اعلام کرد.

همزمان با تشدید درگیری ها در شرق اوکراین، هزاران نفر از کارگران روسی ضمن برگزاری تظاهرات در میدان سرخ مسکو در روز جهانی کارگر برای اولین بار پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی سابق حمایت خود را از سیاستهای ولادیمیر پوتین اعلام کردند.

کد N258902

وبگردی