آفتاب

زخمی شدن 26 نفر در دونتسک/ اجباری شدن خدمت سربازی در اوکراین

زخمی شدن 26 نفر در دونتسک/ اجباری شدن خدمت سربازی در اوکراین

زخمی شدن 26 نفر در جریان درگیری در شهر دونتسک، حمله گسترده ارتش برای بازپس‌گیری شهر اسلاویانسک و اجباری شدن خدمت سربازی در اوکراین از جمله تحولات این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانوستی، درگیری میان نیروهای امنیتی و شبه نظامیان طرفدار روسیه در شهر دونتسک در شرق اوکراین در پی حمله جدایی طلبان به دفتر دادستانی این استان به خشونت کشیده شد و در این بین 26 نفر زخمی شدند.

بر این اساس پس از آنکه مخالفان حکومت اوکراین ساختمان دادستانی را تحت کنترل خود درآوردند، نیروهای امنیتی به سوی معترضان که به پلیس سنگ پرتاب می کردند، تیراندازی کرده و برای سرکوب تظاهرات از گاز اشک آور استفاده کردند.

اسکای نیوز نیز با اشاره به حمله گسترده ارتش اوکراین برای بازپس‌گیری شهر اسلاویانسک که در کنترل نیروهای هوادار روسیه است در عین حال گزارش داد که نیروهای روسی دو بالگرد ارتش اوکراین را در منطقه سرنگون کرده که خلبان یکی از بالگردهای ساقط شده کشته شده و دیگری به اسارت نیروهای حامی روسیه در آمده است.

خبرگزاری فرانسه نیز از اجباری شدن خدمت سربازی در اوکراین به دستور رئیس جمهوری موقت اوکراین به منظور مقابله با بدتر شدن اوضاع امنیتی در شرق و جنوب این کشور خبر داد.

کد N258858

وبگردی