آفتاب

اعزام نماینده مسکو به اوکراین برای آزادی ناظران اروپایی

اعزام نماینده مسکو به اوکراین برای آزادی ناظران اروپایی

تهران-ایرنا- سخنگوی ولادیمیر پوتین از اعزام نماینده کرملین برای مذاکره با مخالفان اوکراینی درخصوص آزادی ناظران ربوده شده سازمان امنیت و همکاری اروپا خبر داد.

به گزارش روز جمعه آسوشیتدپرس از اسلاویانسک، ˈدیمیتری پسکوفˈ، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه از اعزام ˈولادیمیر لوکینˈ، به عنوان نماینده کرملین به جنوب شرق اوکراین خبر داد.

لوکین برای مذاکره با شبه نظامیان مخالف دولت اوکراین درخصوص آزادی ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا که ازسوی جدایی طلبان ربوده شده اند، به این کشور بحران زده اعزام شده است.

پسکوف ضمن خودداری از افشای محل دقیق ماموریت فرستاده روسیه، اظهار داشت: کرملین پس از آغاز عملیات نظامی ارتش اوکراین تاکنون موفق نشده است با وی تماس برقرار کند.

جدایی طلبان طرفدار روسیه جمعه هفته گذشته در شهر اسلاویانسک، اتوبوسی را به همراه مسافران آن توقیف کردند که هشت ناظر نظامی سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز در آن بودند.

یکی از ناظران نظامی سازمان امنیت و همکاری اروپا که تابعیت سوئدی داشت شامگاه یکشنبه به علت ابتلا به بیماری دیابت آزاد شد.

به گزارش رسانه های روسی، ناظران سازمان امنیت و همکاری اروپا به دعوت دولت اوکراین وارد این کشور شده بودند. سازمان امنیت و همکاری اروپا تایید کرده است این افراد اعضای ماموریت نظارت ویژه سازمان یا ناظران انتخاباتی نیستند اما بعضی از کشورهای عضو سازمان امنیت و همکاری اروپا آنها را بر اساس سند وین مرتبط با تدابیر اعتمادساز و تامین امنیت به این کشور اعزام کرده اند.

مترجمام**9330 ** 1064
کد N258605

وبگردی