آفتاب
در ادامه تصفیه در دستگاههای دولتی ترکیه /

مسوولان ارشد و مدیران کل جدید 12 وزارتخانه دولت ترکیه منصوب شدند

مسوولان ارشد و مدیران کل جدید 12 وزارتخانه دولت ترکیه منصوب شدند

آنکارا- مسوولان ارشد و مدیران کل جدید 12 وزارتخانه دولت ترکیه امروز منصوب شدند ، این اقدام در ادامه تصفیه دستگاه های دولتی ترکیه در پی بروز فساد مالی و شنود غیرقانونی در این کشور صورت می گیرد.

به گزارش روز جمعه پایگاه خبری ˈخبر 7ˈ، این انتصابها در نشست چهارشنبه شب شورای امنیت ملی ترکیه مورد تائید قرار گرفت که به علت تعطیلی رسمی دیروز (روز جهانی کارگر) در ترکیه از امروز به مورد اجرا گذاشته شد.

مهمترین تغییران در رده بالای مسوولان وزارتخانه های دارایی و گمرکات انجام گرفته و شماری از مدیران کل وزارتخانه های دفاع و کشور و دیگر وزارتخانه ها نیز تغییر کردند.

پایگاه خبری ملیت در مطلبی تحت عنوان ˈموج جدید تغییر و تحولات در دستگاههای دولتی ˈ نوشت ، این جابجایی ها و برکناری ها در پی بروز فساد مالی در دستگاه های دولتی در آذرماه گذشته آغاز شد.

از زمان افشای پرونده فساد مالی بزرگ در ترکیه ، احزاب مخالف دولت ˈ رجب طیب اردوغانˈ کوشیده اند دولت او را با توجه به این پرونده تحت فشار گذارند، اما پیروزی اخیر حزب حاکم عدالت و توسعه در انتخابات شوراها و شهرداری های ترکیه، تا حدودی از فشارهای سیاسی پرونده فساد مالی ترکیه کاسته است.

در این پرونده برخی فرزندان و منسوبان وزرای اردوغان به اتهام پول شویی و ارتشا بازداشت شدند اما کمتر از دو ماه بعد همه متهمان پرونده با قرار کفالت و وثیقه از زندان آزاد شدند.

خاورم ** 2010** 230 *1446
کد N258455

وبگردی