آفتاب

رمزگشایی از پرواز ام.اچ 370 وارد مرحله جدید شد

رمزگشایی از پرواز ام.اچ 370 وارد مرحله جدید شد

کوالالامپور- ایرنا- مقامات مالزی و استرالیا روز جمعه از ورود به مرحله جدیدی از عملیات جست وجو و رمزگشایی از پرواز ام.اچ 370 خبر دادند که ممکن است بین هشت تا 12 ماه زمان ببرد.

به گزارش ایرنا، ˈهشام الدین حسینˈ وزیر دفاع و سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی روز جمعه در نشستی خبری در پوتراجایا، گفت: ورود به مرحله جدید عملیات جست وجو به معنی اشتباه تلاش های انجام شده در جنوب اقیانوس هند نیست.

جست وجوهای هوایی برای حل معمای پرواز ام.اچ 370 مالزی که گمان می رود با 239 مسافر و خدمه پرواز در آب های جنوب اقیانوس هند سقوط کرده است، چهارشنبه گذشته متوقف شد.

مقامات استرالیا نیز اعلام کردند کشتی های جست وجو نیز از مناطق دور دست جنوب اقیانوس هند بازگردانده شده اند و عملیات جست وجو در طول هفته های آینده به زیرآب منتقل خواهد شد تا شاید اثری از این پرواز بدست آید.

سرپرست وزارت حمل و نقل مالزی یک روز پس از انتشار گزارش این کشور در مورد این پرواز که در اختیار سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) قرار گرفت، گفت که روز یکشنبه برای دیداری سه جانبه با مقامات استرالیا و چین به کانبرا می رود تا در خصوص مرحله عملیات جدید جست وجوی پرواز ام.اچ 370 رایزنی کند.

ˈآنگوس هوستونˈ رییس استرالیایی عملیات جست وجو نیز در این نشست خبری، گفت که سه کشور در مورد چالش های عملیات در آب های عمیق اقیانوس هند که ممکن است هشت تا 12 ماه طول بکشد، گفت وگو می کنند.

وی همچنین در باره ادعای یک شرکت اکتشاف دریایی و کشف لاشه هواپیمای پرواز ام.اچ 370 در خلیج بنگال گفت، اثری از این هواپیمای بویینگ در خلیج بنگال یافت نشده است.

مقامات استرالیا روز چهارشنبه نیز ادعای یک شرکت اکتشاف دریایی این کشور مبنی بر تعلق اشیاء پیداشده در خلیج بنگال به پرواز ام.اچ 370 مالزی را رد کردند.

هوستون گفت، بهترین علایم دریافت شده در مورد پرواز ام.اچ 370 سیگنال هایی بود که گمان می رفت از جعبه سیاه هواپیمای بوئینگ است و پس از آن بلوفین 21 به اعماق اقیانوس هند ارسال شد، اما تاکنون اثری از هواپیما بدست نیامده است.

وی ابراز اطمینان کرد، جنوب اقیانوس هند منطقه درستی برای عملیات جست وجو و هنوز امیدوار به اطلاعات بلوفین 21 است هر چند امیدها کمتر از قبل شده است.

پرواز ام.اچ 370 خطوط هوایی مالزی 17 اسفند ماه حدود یک ساعت پس از برخاستن از باند فرودگاه بین المللی کوالالامپور و در مسیر پکن با 239 مسافر و خدمه پرواز ناپدید شد.

هشت کشور استرالیا، نیوزیلند، مالزی، ژاپن، کره جنوبی، آمریکا، انگلیس و چین با بیش از 300 پرواز در گستره وسیعی از جنوب اقیانوس هند طی چند هفته اخیر تلاش کردند اثری از این بوئینگ 777 مالزی بیابند.

این هواپیماها از 27 اسفندماه سال گذشته تا روز چهارشنبه چهار و نیم میلیون کیلومتر مربع از وسعت این آب ها در جنوب اقیانوس هند را تحت پوشش برای یافتن اثری از این پرواز و یا مسافران آن قرار دادند، اما اثری که منطبق با این هواپیما باشد، یافت نشد.

زیردریایی مجهز بلوفین 21 نیز از 25 فروردین به اعماق چهار هزار و 500 متری اقیانوس هند ارسال شد تا با تهیه نقشه های سه بعدی از اعماق این اقیانوس ردی از پرواز اسرارآمیز ام.اچ 370 بیابد که این زیردریایی نیز در ماموریت 14 روزه خود ناموفق بود و عملیات آن نیز روز دوشنبه گذشته متوقف شد.

ˈتونی ابوتˈ نخست وزیر استرالیا نیز هفته جاری اعلام کرد: بعید است در سطح اقیانوس اثری از هواپیمای ناپدیدشده مالزی پیدا شود.

آساق**د.م**1611
کد N258367

وبگردی