آفتاب

همکاری های علمی ایران و دانشگاه یون سی کره جنوبی توسعه می یابد

همکاری های علمی ایران و دانشگاه یون سی کره جنوبی توسعه می یابد

سئول – ایرنا - زمینه های توسعه و تقویت همکاری های علمی و فناوری ایران و کره جنوبی روز جمعه در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در سئول با پرفسور یونگ جئونگ رییس دانشگاه یون سی کره جنوبی بررسی شد.

به گزارش ایرنا، احمد معصومی فر سفیر جمهوری اسلامی ایران در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از افزایش همکاری ایران با کره جنوبی در حوزه های علمی و فرهنگی در کنار سایر ابعاد سیاسی، تجاری و اقتصادی روابط، اعلام کرد در صورت تداوم این روند، تهران و سئول به دو شریک استراتژیک در دو منطقه مهم دنیا یعنی شرق و غرب آسیا تبدیل می شوند.

وی گفت باتوجه به ظرفیت ایران و کره جنوبی در زمینه های علمی و فناوری دستیابی به این هدف چندان دور از دسترس نیست.

سفیر ایران در کره جنوبی همچنین با اشاره به تعاملات و همکاری های مراکز علمی ایران با طرف های کره ای به ویژه دانشگاه یون سی طی چند سال گذشته، گفت مزیت ایران در حوزه های علمی معطوف به تولید دانش و مزیت کره در حوزه فناوری است و با افزایش همکاری و مشارکت، دو کشور می توانند تعامل مثبت و برد - برد با یکدیگر ایجاد کنند.

وی توانمندی های برتر دو کشور در حوزه های فناوری نانو، بایو و علوم شناختی را مورد اشاره قرار داد و راهکارهای عملیاتی جهت همکاری در هر بخش را با رییس این دانشگاه کره ای مورد بحث و بررسی قرار داد.

جانگ رییس دانشگاه یون سی کره نیز با استقبال از ایده های مطرح شده، اعلام کرد برای تقویت سریع همکاری ها، راهکاری پیشنهادی را اجرایی می کند.

وی همچنین نسبت به سفر به ایران و بازدید از دانشگاه ها و مراکز علمی ایران اظهار تمایل کرد.

این پروفسور کره ای گفت که بخش اقتصاد دانشگاه یون سی به عنوان یکی از دانشکده های مشهور اقتصاد کره مایل است به منظور شناخت دقیق تر تحولات اقتصادی خاورمیانه با مراکز ایرانی ارتباط بیشتری داشته باشند که دیپلمات ارشد ایرانی در کره قول داد در این خصوص، شرایط لازم را فراهم آورد.

رییس دانشگاه یون سی کره همچنین ضمن ابراز خرسندی از تقویت ارتباط با مراکز علمی ایران اعلام کرد که دانشجویان ایرانی بدلیل پشتکار و ضریب هوشی بالا، توجه اساتید این دانشگاه را بخود جلب کرده اند و علاقه فزاینده ای بمنظور جذب بیشتر دانشجویان ایرانی در این دانشگاه بوجود آمده است.

وی گفت که این دانشگاه در حال حاضر یک سند همکاری با دانشگاه تهران دارد و مایل است با سایر دانشگاه ها و مراکز علمی ایران نیز تعامل فعال داشته باشد.

سفیر ایران و رییس دانشگاه یون سی کره جنوبی در این دیدار که تعدادی از مدیران بخش های مختلف این دانشگاه نیز حضور داشتند، توافق کردند با تشکیل کمیته کارشناسی در خصوص برگزاری همایش علمی فناوری نانو، تقویت موسسه مطالعات خاورمیانه و آفریقا، تبادل اساتید و محقق و اجرای طرح های مشترک به توافق برسند.

دانشگاه یون سی یکی از سه دانشگاه برتر کره و دارای رتبه 183در میان دانشگاه های معتبر جهان است.

27 دانشجوی ایران هم اکنون در مقاطع مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

آساق**1611
کد N258362

وبگردی