آفتاب

عضو ارشد کمیته صلح درپاکستان ترور شد

عضو ارشد کمیته صلح درپاکستان ترور شد

اسلام آباد- ایرنا- یک عضو ارشد کمیته صلح وحامی دولت پاکستان درحمله تروریستی گروهی ازمهاجمان ناشناس در منطقه قبیله ای ˈوزیرستان شمالیˈ در شمال غرب این کشور ترور و کشته شد.

به گزارش ایرنا، رسانه های پاکستانی به نقل ازمقامات دولتی این کشور گزارش دادند: ˈملک قادرخانˈ که به عنوان رییس منطقه وزیرستان شناخته می شود، امروز درحوالی شهر ˈ میرانشاˈمرکز منطقه قبیله ای وزیرستان شمالی هدف حمله مهاجمان مسلح قرار گرفت.

براثر شلیک تروریست ها به سوی خودروی حامل ملک قادرخان، وی و دو نفراز محافظانش در دم جان باختند.

ملک قادر خان یکی از امضا کنندگان توافقنامه صلح میان دولت و نیروهای امنیتی پاکستان و شبه نظامیان طالبان درسال 2007 میلادی بود.

تاکنون هیچ گروهی مسوولیت این حمله تروریستی را به عهده نگرفته است اما مقامات پاکستانی همواره شبه نظامیان وابسته به گروه های افراطی را برای انجام حملات علیه نیروهای امنیتی، افراد حامی دولت، کمیته های صلح پاکستان به ویژه خشونت های فرقه ای مقصر می دانند.

شهروندان پاکستانی در شمال غرب این کشور برای محافظت از خود اقدام به تشکیل کمیته هایی به منظور مبارزه با حملات طالبان می کنند و دولت ایالتی نیز از اعضای این کمیته ها پشتیبانی می کند.

حملات انتحاری و اقدامات تروریستی درمناطق قبایلی به ویژه شهرهای ایالت ˈخیبرپختونخواˈ و شهر ˈپیشاورˈ مرکز این ایالت، از زمان آغاز گفت وگوهای صلح میان دولت پاکستان و شبه نظامیان طالبان افزایش یافته است.

آساق**1095**1723 ** 1064
کد N258357

وبگردی