آفتاب

روزنامه‌ برزیلی: ایران با ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه در جام جهانی

روزنامه‌ برزیلی: ایران با ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه در جام جهانی

روزنامه‌ برزیلی "CENARIOMAT" در گزارشی به معرفی تیم ملی فوتبال ایران پرداخت..

روزنامه‌ برزیلی "CENARIOMAT" در گزارشی به معرفی تیم ملی فوتبال ایران پرداخت..

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نزدیک به یک ماه دیگر تا آغاز جام جهانی 2014 برزیل فوتبال زمان باقی است و تیم ملی فوتبال ایران در گروه F باید با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین به رقابت بپردازد. این چهارمین حضور ایران در جام جهانی است.

روزنامه‌ برزیلی "CENARIOMAT" در گزارشی درباره تیم‌های راه یافته به بیستمین دوره جام جهانی، تیم ملی ایران را مورد بررسی قرار داده است و درباره این تیم نوشته: ایران یکی از تیم‌های حاضر در جام جهانی است که توانست با قدرت مسافر این رقابت‌ها شود. شاگردان کارلوس کی‌روش در انتخابی جام جهانی موفق شدند به عنوان تیم نخست بالاتر از کره جنوبی بلیت برزیل را اوکی کنند. ایران کشوری در خاورمیانه است که دارای منابع زیادی نظیر نفت و گاز است. آنها تاکنون سه بار در جام جهانی حضور داشتند که در هر سه دوره از رسیدن به مرحله بعد باز ماندند. این بار تیم کارلوس کی‌روش امیدوار است تا این رکورد را از میان ببرد و موفق شود به همراه این تیم به دور دوم جام جهانی 2014 برزیل راه یابد.

ایران اولین بار در جام جهانی 1978 حاضر بود. کسب یک تساوی یک بر یک برابر اسکاتلند و دو شکست برابر هلند و پرو باعث شد ایران نتواند از گروهش به مرحله بعد راه یابد.

ایرانی‌ها در دومین حضورشان در جام جهانی در سال 1998 صعودی دراماتیک و رویایی به این رقابت‌ها داشتند و موفق شدند به عنوان آخرین تیم سهمیه حضور در جام جهانی را کسب کنند.

پیروزی دو بر یک ایران برابر آمریکا تنها برد تاریخ فوتبال ایران در جام جهانی محسوب می‌شود. اما دو شکست برابر یوگسلاوی و آلمان باعث شد تا ایران نتواند به دور دوم جام جهانی راه یابد.

ایران در سال 2006 در سومین حضور خود در جام جهانی همراه پرتغال، آنگولا و مکزیک در گروه D قرار گرفت و بازی‌ها را با شکست سه بر یک برابر مکزیک آغاز کرد.

ایران در دومین دیدار خود با دو گل برابر پرتغال شکست خورد تا عملا هیچ شانسی به مرحله بعد نداشته باشد.

شاگردان برانکو ایوانکوویچ در سومین دیدار خودشان در مرحله گروهی برابر آنگولا به تساوی یک بر یک رسیدند تا دست خالی جام جهانی را ترک نکنیم.

ایران هم اکنون در چهارمین حضورش در جام جهانی در گروه F با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی و هرزگوین همگروه است و در اولین دیدار خود برابر نیجریه، قهرمان قاره آفریقا در سال 2013 قرار خواهد گرفت.

ایران در جام جهانی 2014 برزیل ترکیبی از بازیکنان با تجربه و جوان را در اختیار دارد. رضا قوچان نژاد، مهاجم گلزن تیم ملی ایران در کنار جواد نکونام دو بازیکن اصلی کارلوس کی‌روش محسوب می‌شوند. در کنار آنها بازیکنان جوان زیادی که در لیگ ایران بازی می‌کنند حضور دارند.

ا‌نتها‌ی‌ پیا‌م

کد N258223

وبگردی