آفتاب
قاضی‌پور:

94 درصد از دریاچه ارومیه خشک شده/با انتقال آب، دریاچه در مقیاس کوچک حفظ می‌شود

94 درصد از دریاچه ارومیه خشک شده/با انتقال آب، دریاچه در مقیاس کوچک حفظ می‌شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس با بیان اینکه 94 درصد آب دریاچه ارومیه خشک شده، گفت که در صورت انتقال آب به این دریاچه می‌توان آن را در مقیاس کوچک حفظ کرد.

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، افزود: زمانی که دولت یازدهم سرکار آمد، دریاچه ارومیه 30 درصد آب داشت و 70 درصد آن خشک شده بود اما در حال حاضر 94 درصد از آب دریاچه خشک شده و تنها شش درصد آن باقی مانده است.

وی با انتقاد از اینکه هیچ اقدام عملی برای احیا و نجات دریاچه ارومیه انجام نشده، اظهار کرد: البته جلسات خوبی می‌گذارند، هزینه‌های خوبی می‌کنند، دور هم جمع می‌شوند و در این باره صحبت می‌کنند اما همه برای تعطیلی کشاورزی در منطقه ما نقشه می‌کشند!

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آذربایجان غربی کارخانه‌ای ندارد که چند هزار نفر در آن مشغول به کار شوند بلکه کار مردم ارومیه کشاورزی و دامپروری است و کارخانجات موجود نیز عمدتا صنایع تبدیلی هستند که با توجه به سرمای نوروز امسال، باغات و مزارع دچار سرمازدگی شده و لذا نه سردخانه و نه کارخانه‌های کنستانتره ما کاری نخواهند داشت زیرا میوه‌ای نمانده و همه را سرما زده است.

قاضی‌پور با اشاره به نگرانی‌ها و ناراحتی‌های مردم ارومیه و به خصوص شهرستان‌های جنوب دریاچه ارومیه از خشک شدن این دریاچه تاکید کرد: امسال سال سختی برای مردم آذربایجان غربی، به خصوص کسانی که زندگی‌شان را از راه کشاورزی، دامپروری و همچنین فعالیت در کارخانجات صنایع تبدیلی می‌گذرانند، خواهد بود.

وی با بیان اینکه مطالعه انتقال آب از ارس به دریاچه ارومیه به وزارت نیرو به اتمام رسیده، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد اعتقادی به احیا و نجات دریاچه ارومیه وجود ندارد چراکه اقدام خاصی در این زمینه صورت نگرفته در حالی که اگر انتقال آب به دریاچه ارومیه آغاز شود، دریاچه در مقیاس کوچک حفظ خواهد شد.

انتهای پیام

کد N258183

وبگردی