آفتاب

تازه‌ترین نتایج انتخابات عراق

تازه‌ترین نتایج انتخابات عراق

تسنیم نوشت:

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه العهد، منابع آگاه در استان بابل اعلام کردند: بر اساس نتایج اولیه شمارش آراء انتخاباتی در عراق ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری المالکی در یازده استان در صدر قرار دارد. این منابع بیان کردند: به دنبال ائتلاف دولت قانون فهرست المواطن و الاحرار هستند.
از سوی دیگر حمد عبدالله رئیس ائتلاف العربیه در استان صلاح الدین گفت: انتخابات با وجود چالش های بزرگی که وجود داشت موفقیت آمیز بود و ائتلاف العربیه به رهبری صالح المطلک حائز رتبه نخست در میان دیگر فهرست ها خواهد بود و آنچه کمیته مستقل انتخابات اعلام خواهد کرد فاصله چندانی با پیش بینی های ما نخواهد داشت.
از سوی دیگر منابع آگاه اعلام کردند: بر اساس نتایج اولیه شمارش آراء در استان ذیقار، ائتلاف دولت قانون با فاصله بیشتری از دیگر فهرست ها در صدر قرار دارد و به احتمال زیاد ائتلاف دولت قانون هفت کرسی از مجموع نوزده کرسی این استان را به خود اختصاص خواهد داد.
این منابع افزودند: ائتلاف المواطن و الاحرار و شراکت فهرست های بعدی هستند که برای تصاحب رتبه دومی با یکدیگر رقابت می کنند. از سوی دیگر کریمه الطائی ناظر بین المللی انتخابات عراق گفت: نتایج غیر رسمی از پیشتازی ائتلاف دولت قانون در استان الدیوانیه خبر داد.

5252

کد N257984

وبگردی