آفتاب

دیدار قائم مقام صندوق توسعه ملی ایران با مقامهای اقتصادی جمهوری آذربایجان

دیدار قائم مقام صندوق توسعه ملی ایران با مقامهای اقتصادی جمهوری آذربایجان

باکو- ایرنا- ˈسید قاسم حسینیˈ قائم مقام صندوق توسعه ملی ایران که در راس هیاتی به جمهوری آذربایجان سفر کرده است، با مقامات بلند پایه اقتصادی این کشور همسایه دیدار و گفت و گو کرد.

وی روز پنجشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در باکو، هدف از این سفر را آشنایی با تجربیات جمهوری آذربایجان در زمینه صندوق اندوخته ملی عنوان کرد و گفت: صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران یک نهاد جدید و نوپا است. این سفرها می تواند در شکل گیری ساختار صندوق و ساماندهی فعالیت های آن نقش شایانی داشته باشد.

حسینی افزود: شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان که در واقع صندوق ثروت ملی این کشور نیز محسوب می شود ، تجربیات بسیار خوبی در این زمینه دارد و ما در طول این سفر طی جلساتی که با بخش های مختلف این صندوق داشتیم ، با تجربیات و فعالیت های ارزشمند آنها آشنا شدیم.

وی تصریح کرد: با توجه به حجم زیاد مراودات اقتصادی جمهوری آذربایجان و ارتباطات گسترده این کشور با اقتصاد بین الملل و بازارهای پولی و مالی، جلسات مفیدی نیز با رییس بانک مرکزی و رییس سازمان سرمایه گذاری این کشور برگزار شد و از نقطه نظرات خوب آنها در زمینه های مختلف بویژه نحوه تعامل صندوق با دولت استفاده کردیم.

قائم مقام صندوق توسعه ملی ایران با اشاره به جلسه امروز خود با وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان که با حضور سفیر کشورمان در باکو انجام گرفت، گفت: در پی سفر موفقیت آمیز آقای ˈالهام علی افˈ رییس جمهوری آذربایجان به ایران ، فضای همکاری بسیار خوبی بین دو کشور ایجاد شده است.

وی افزود: دیدگاههای ارزشمندی که وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان به عنوان رییس آذری کمیسیون مشترک اقتصادی برای توسعه همکاری ها در این جلسه ارائه کرد، بسیار امیدوارکننده بود.

حسینی با ثمربخش خواندن سفر خود به جمهوری آذربایجان گفت: ما به عنوان صندوق توسعه ملی کشور با توجه به تاکیدات ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در جهت تحکیم مناسبات با کشورهای دوست و همسایه، به تلاش های خود در این زمینه ادامه خواهیم داد .

خاورم*1206* شبس 1551
کد N257853

وبگردی