آفتاب
سفیر ارمنستان:

روابط ایران و ارمنستان درزمینه اقتصادی باید گسترش یابد

روابط ایران و ارمنستان درزمینه اقتصادی باید گسترش یابد

قم - ایرنا - سفیر ارمنستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط ایروان و تهران در زمینه های اقتصادی و سیاسی باید گسترش یابد.

به گزارش ایرنا، ˈ گریگور آراکلیان ˈ عصر پنجشنبه در نشست مشترک با 12 نفر از نمایندگان کشورهای خارجی در سالن اجتماعات منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم ، اظهار کرد: با سیاست گسترش روابط خارجی دولت جدید ایران، امید بهبود وضعیت و ایجاد ترافیک گروه های سرمایه گذاری خارجی در جمهوری اسلامی ایران افزایش یافته است.

وی درعین حال گفت: فکر می کنم که قانون حمایت از سرمایه گذاران خارجی و قانون حمایت از تولیدکنندگان داخلی در ایران در تضاد است.

وی افزود: مشاهده می کنیم که در ارمنستان بیش از سه هزار شرکت ایرانی وجود دارد اما تعداد شرکت های ارمنستانی در ایران خیلی کم است.

12 نفر از سفیران و رایزن های اقتصادی کشورهای آسیایی و اروپایی به منظور آشنایی با توانمندی های موجود در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان قم روز پنجشنبه از این منطقه بازدید کردند و با گفت وگو با مسوولان این منطقه با مزیت ها و امکانات آن برای سرمایه گذاری آشنا شدند.

در این بازدید نمایندگان کشورهای ایتالیا، ترکیه، ژاپن، کره شمالی، چین، افغانستان، پاکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ارمنستان و فیلیپین حضور داشتند.

در این جلسه؛ ˈابراهیم رحیم پورˈ معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه، حجت الاسلام و المسلمین ˈمحمد صادق صالحی منشˈ استاندار قم، ˈاحمد امیرآبادی فراهانیˈ نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، ˈمحمود زمانی قمیˈ مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، ˈمهران خمیسی زادهˈ رییس گروه تشویق سرمایه گذاری خارجی کشور و سفیران کشورهای افغانستان و پاکستان نیز سخنرانی کردند.

ˈمنطقه ویژه اقتصادی سلفچگانˈ به وسعت دو هزار هکتار در 50 کیلومتری جنوب غربی شهر قم و در 185 کیلومتری شهر تهران و در چهار راه جاده های ترانزیت در مرکز ایران واقع شده است.

. ک/3

7406/ 550/ 1552
کد N257847

وبگردی