آفتاب

معاون وزیر امور خارجه از مرزهای تیله کوه و خسروی استان کرمانشاه بازدید کرد

معاون وزیر امور خارجه از مرزهای تیله کوه و خسروی استان کرمانشاه بازدید کرد

قصرشیرین - ایرنا - حسن قشقاوی معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه عصر پنجشنبه از مرزهای تیله کوه و مرز رسمی خسروی در استان کرمانشاه بازدید کرد.

فرماندار قصرشیرین در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: معاون وزیر امور خارجه از مجموعه پایانه مرزی خسروی به عنوان بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه و امکانات موجود در مرز و همچنین ظرفیت های ایجاد شده که بدون استفاده مانده است، بازدید کرد.

ˈافشین رضاییˈ افزود: در این بازدید همچنین موضوع ورشکستگی هتلداران و اماکن اقامتی شهرستان با معاون وزیر امور خارجه مطرح شد و ما خواستار از سرگیری تردد زوار و استفاده از ظرفیت های اقامتی موجود در شهرستان برای برون رفت از این وضعیت شدیم.

به گفته وی، قشقاوی موضوع بازگشایی مرز و استفاده از ظرفیت های بزرگترین پایانه مرزی خاورمیانه در قصرشیرین را حین این بازدید با مسئولان وزارت کشور مطرح کرد.

رضایی تصریح کرد: معاون وزیر امور خارجه اعلام کرد که بازگشایی مرز خسروی و تردد دوباره زوار عتبات عالیات از این مرز از دیدگاه ما مشکلی ندارد و مقرر شد ظرف دو هفته آینده جلسه ای با حضور معاون پارلمانی وزارت امور خارجه و همچنین معاون امنیتی وزارت کشور، استاندار کرمانشاه و در صورت لزوم دستگاه های ذیربط در راستای تامین امنیت جانی زوار در داخل عراق تشکیل شود.

فرماندار قصرشیرین گفت: با تشکیل این جلسه و اتخاذ تصمیمات مناسب امیدواریم هرچه زودتر از ظرفیت های مرز رسمی خسروی استفاده کنیم و شاهد بازگشایی مجدد گذرگاه مرزی آن باشیم.

معاون امنیتی انتظامی استانداری کرمانشاه نیز در حاشیه بازدید از مرز تیله کوه گفت: بازارچه تیله کوه یکی از بازارچه هایی است که در سال 75 با تاسیس آن موافقت شد اما به دلیل مشکلات توپوگرافی و عدم رغبت طرف عراقی تا به امروز فعال نشده است.

ˈشهریار حیدریˈ افزود: قرار گرفتن این بازارچه در بین بازارچه های پرویزخان و شیخ صله و شوشمی عوامل دیگری برای عدم فعالیت این بازارچه مرزی بوده است.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: مردم اصل و اساس نظام جمهوری اسلامی ایران هستند و تمام مسوولیت بار سنگین هشت سال دفاع مقدس بر عهده آن ها بوده است.

ˈفتح الله حسینیˈ افزود: مردم این دیار در هشت سال دفاع مقدس از جان خود مایه گذاشتند و در جنگ ثابت کردند که هیچ گاه حاضر نیستند مرزها را رها کنند و در هر زمان تجاوزی صورت گیرد در برابر دشمن خواهند ایستاد و امروز دولت وظیفه دارد در راستای رسیدن حق قانونی به مردم تلاش کند.

نماینده مردم شهرستان های پاوه، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی در مجلس نیز گفت: مرز یک فرصت طلایی برای مردم است و ما باید در راستای برداشتن دید امنیتی نسبت به مرز تلاش کنیم.

ˈنعمت الله منوچهریˈ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مرز را نباید برای کشور یک امر تهدید آمیز بدانیم بلکه مرز یک فرصت مناسب برای دور زدن تحریم ها است و نقش موثری در زمینه اشتغالزایی و محرومیت زدایی دارد.

منوچهری با اشاره به مسائلی نظیر لزوم آزادسازی تردد مسافرین از مرز، بازگشایی بازارچه های مرزی، تقویت کوله بری و پیله وری و رفع مشکلات بیکاری و اقتصادی در منطقه گفت: مردم با تمام وجود این مرز را حفظ کرده اند و در صورت رسمی شدن تیله کوه بسیاری از مشکلات مردم برطرف خواهد شد.

دفتر صدور روادید نیز امروز با حضور معاون وزارت امور خارجه و استاندار کرمانشاه در فرودگاه بین المللی کرمانشاه به منظور صدور آسان ویزای سفر به کشورهای مختلف جهان گشایش یافت.

707/7399/567 ** شبس 1551
کد N257811

وبگردی