آفتاب
کمالی در ششمین مجمع عمومی سازمان حزب اسلامی کار:

تبدیل هر موضوع کوچکی به مسئله امنیتی ناشی از بی سیاستی است

تبدیل هر موضوع کوچکی به مسئله امنیتی ناشی از بی سیاستی است

چند دهه قبل وقتی کسی گرسنه می‌خوابید برای سایرین بسیار سخت و گران می آمد اما امروز وجود چند میلیون بیکار در جامعه دیگر به صورت پدیده‌ای قابل قبول در آمده است.

دببرکل حزب اسلامی کار تبدیل هر موضوع کوچکی به مسئله امنیتی را ناشی از بی سیاستی در کشور دانست و گفت: از آنجایی که ما گفتگوی اجتماعی و تعامل در جامعه را یاد نگرفته ایم در نتیجه شاهد اتفاقاتی که امروز در جامعه در حال رخ دادن است، هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا حسین کمالی، در ششمین مجمع عمومی سازمان حزب اسلامی کار همزمانی این مجمع را با روزجهانی کارگر برای حزب اسلامی کار نوید بخش آینده پیش رو عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد که باهمت اعضای این حزب آینده کشور به آینده‌ای بهتر و سازنده‌تر تبدیل شود.

دبیر کل حزب اسلامی کار خاطر نشان کرد: شاید وقتی در شهر شیکاگو آن اعتصابات خونین صورت گرفت, جامعه کارگری که پس از آن چنین روزی را عید خود قرار داد هر گز تصور نمی‌کرد سرمایه داری تغییر چهره دهد و در نتیجه استثمار به گونه‌ای دیگر ادامه یابد.

وی گفت: امروز تعامل فی مابین بخش‌های مختلف تامین کننده حقوق همگان شده است و اخلاق و انصاف آهسته آهسته صحنه را ترک می‌کند و خشونت بخش‌های مختلف، بیشتر خود را نشان می‌دهد.

کمالی با بیان اینکه جامعه پذیری بین مردم در حداقل ممکن و خودپسندی به سرعت در حال رشد است، ادامه داد: شاید چند دهه قبل از این وقتی کسی گرسنه می‌خوابید برای سایرین بسیار سخت و گران می آمد اما امروز وجود چند میلیون بیکار در جامعه دیگر به صورت پدیده‌ای قابل قبول در آمده است.

وزیر اسبق کار اظهار کرد: وقتی به مجموعه ای نگاه می کنیم که بنا است درجامعه تغییر وتحولی ایجاد کند می بینیم که کلمه اصلاح طلبی با واکنش‌های بسیار تند و توهین آمیز روبرو می شود.

وی افزود: چنانچه ما مبنای کار خود را قدرت قرار دهیم به همان جریان محافظه کار و جریانی که می‌خواهد به هر قیمتی خود را حفظ کند شبیه خواهیم شد. حال باید پرسید آیا این بهتر بودن و بهتر خواستن می تواند یک جرم تلقی شود که انسان بخواهد برای رسیدن به آن تاوان پس دهد؟

دبیر کل حزب اسلامی کار با طرح سوالی مبنی بر اینکه اگر جریان دانشجویی بخواهد نشستی برگزارکند آیا این نشست باید در جامعه به عنوان یک تهدید قلمداد شود؟ تصریح کرد: کوچکترین مسئله در کشور تبدیل به مسئله امنیتی می‌شود که این امر متاسفانه ناشی از بی‌سیاستی در کشور است.

کمالی با بیان اینکه اوقات تلخی و کم تحملی در تمام جامعه ما از کوچک تا بزرگ جریان دارد، گفت: از آنجایی که ما گفتگوی اجتماعی و تعامل در جامعه را یاد نگرفته ایم در نتیجه شاهد اتفاقاتی که امروز در جامعه در حال رخ دادن است، هستیم.

وی با یاد آوری اینکه در دولت گذشته فقط 800 میلیون دلار از درآمدهای نفتی عاید کشور شده است افزود: با این پول می‌شد یک کشوری را از نو ساخت اما این در حالی است که همه این پول‌ها بدون هماهنگی هزینه شد.

دبیرکل حزب اسلامی کار خاطر نشان کرد: دستمزدکارگران امسال نسبت به میزان تورم 10درصد پایین‌تر تعیین شد و این یعنی اینکه حتی مزد مجازی هم به کارگران پرداخت نشده است و در چنین جامعه ای ما نمی‌توانیم ادعا کنیم که به مردم رفاه داده ایم.

وی درخصوص بحث هدفمند سازی حامل های انرژی نیز گفت: قرار بود 50درصد در آمد حاصل از این طرح را برای چندین منظور هزینه کنیم مابقی را در دوقسمت 20درصدی و 30درصدی برای صنایع کشور هزینه کنیم اما 135 هزار میلیارد تومان بین مردم توزیع شد که نتیجه آن افزایش گرانی وتورم بود.

کمالی همچنین اظهار داشت: علت اینکه 73 میلیون نفر از جمعیت کشور اعلام می کنند که نیازمند در یافت یارانه هستند این نیست که واقعا به دریافت یارانه نیازمندند بلکه علت اصلی آن این است که به این واقعیت که این یارانه ها با ید بهتر هزینه شود باور ندارند اما وقتی ببینند که این هزینه ها خیلی دقیق و حساب شده صرف می شود با این واکنش روبرو نمی شویم.

دبیرکل حزب اسلامی کار با اشاره به تبلیغات صدا وسیما در ماههای اخیر برای انصراف مردم از گرفتن یارانه گفت: گفتگویی که رسانه ملی در حال شکل دادن آن بود در ظاهر همراهی با دولت بوداما واقعیت این بود که می خواستند همین درخواست 73 میلیونی برای گرفتن یارانه را بدست آورند وبعد دولت را ناکار آمد نشان دهند.

وی با تاکید برا ینکه درکشورهای توسعه یافته امنیت را در سایه گفتگوی اجتماعی و مشارکت اجتماعی می بینند خاطر نشان کرد: آیا اگر اقتصادیون کشور می توانستند راجع به مسائل به خوبی نظر دهند و احساس می کردند که نظراتشان شنیده می شود اوضاع کشور به اینجا کشیده می شد؟

کمالی با بیان اینکه کارگران و دانشجویان برای کشور فرصت هستند گفت: همین جامعه کارگری که امسال به آنها اجازه راهپیمایی به مناسبت روز جهانی کارگر داده نشد پیشروی دفاع از مملکت و انقلاب هستند.

وی در ادامه این مطلب با بیان اینکه نبایدبا خشونت این مجموعه حرف زد و آنها را به مجموعه ناراحت و دلخور تبدیل کرد تاکید کرد: ما اکنون در مقطعی هستیم که همه باید دست در دست هم دهیم و این مشکلات را حل کنیم.

کد N257611

وبگردی