آفتاب

دستور کار هفته آینده صحن علنی مجلس/ چهار وزیر به خانه ملت می روند

دستور کار هفته آینده صحن علنی مجلس/ چهار وزیر به خانه ملت می روند

سؤال حسینعلی حاجی دلیگانی و حسن کامران از وزیر راه و شهرسازی، سؤال مشترک حسن آصفری، سیدسعید حیدری طیب و فتح‌الله حسینی از وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، چهارسؤال عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیرامور خارجه و گزارش وزیر نیرو درمور د"آخرین وضعیت آب و برق کشور" از مهمترین دستورکار صحن علنی مجلس در هفته آینده است.

به گزارش خبرگزاری مهر ، مجلس شورای اسلامی در روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه، 14، 16 و 17 اردیبهشت ماه 93 جلسه علنی دارد. دستور کار صحن علنی مجلس به شرح ذیل است:

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح دائمی شدن قانون اصلاح موادی از قانون تشکیل سازمان بازرسی کل کشور مصوب 1387 در اجرای ماده 104آیین نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت.

گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در مورد طرح اصلاح موادی از قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران (اعاده شده از شورای نگهبان)

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد بررسی لایحه تمدید مدت اجرای آزمایشی قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور یک فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ 9/10/1392 به تصویب رسیده است.

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد رد بررسی طرح تعیین تکلیف دوره های آموزش تربیت بهورز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای ماده 147 آیین نامه داخلی به تقاضای پانزده نفر از طراحان در دستور کار مجلس قرار گرفت لازم به ذکر است که یک فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ 1391/11/4 به تصویب رسیده است.

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد  بررسی طرح الحاق یک بند به ماده (2) قانون تشکیل شورای عالی اشتغال یک فوریت این طرح در جلسه علنی مورخ 1392/11/8 به تصویب رسیده است.

گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی در مورد بررسی طرح اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی در اجرای ماده 104 آیین نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت.

گزارش شور دوم کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد بررسی طرح انتقال پایتخت در اجرای ماده 104 آیین نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت.

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد رد طرح بیمه اجتماعی فراگیر (همگانی) در اجرای ماده 147 آیین نامه داخلی با تقاضای بیش از پانزده نفر از طراحان و در اجرای ماده 104 با اولویت در دستور قرار گرفت.

گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد بررسی طرح آیین دادرسی جرائم نیروهای مسلح و دادرسی الکترونیکی برای تصویب مدت اجرای آزمایشی آن طبق اصل 85 قانون اساسی تقاضای نمایندگان محترم مبنی بر رسیدگی طبق اصل 85 قانون اساسی در جلسه علنی مورخ 1392/1/18 تصویب شدلازم یه ذکر است در اجرای ماده 104 آیین نامه داخلی با اولویت در دستور قرار گرفت.

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه ایجاد و راه اندازی بانک اطلاعاتی سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) در خصوص قاچاق و تخلفات گمرکی در دستور کار گرفت.

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد مالیات های بر درآمد و سرمایه در صورت کار قرار گرفت.

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد بررسی لایحه چگونگی تشکیل و نحوه رسیدگی هیات های انضباطی نیروهای مسلح

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی لایحه موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری کنیا به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و جلوگیری از فرار مالیاتی در مورد مالیات بر درآمد و سرمایه و پروتکل الحاقی آن

گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد بررسی لایحه اصلاح قانون اعتبار اسناد عادی وام های پرداختی شرکتهای تعاونی روستایی، عشایری و صیادی به اعضاء مصوب 1365 و قانون اصلاح قانون مذکور مصوب 1371

گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد بررسی لایحه دریافت عوارض برق تجدید پذیر

گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد لایحه تعیین مرجع تهیه و تصویب مقررات مربوط به تخلفات از نظامات راجع به امور شهری و شد و آمد و چگونگی اجرای آن

گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد بررسی طرح اصلاح بند (ج) ماده (178) قانون برنامه پنج ساله پنجم جمهوری اسلامی ایران،این طرح توسط شورای عالی استانها ارانه شده است.

گزارش کمیسیون عمران در مورد بررسی طرح الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک ها و سایر منابع مالی و پولی کشور مصوب 1366/8/24

گزارش کمیسیون عمران در مورد بررسی لایحه اجازه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به تشریفات (پروتکل) های اصلاحی (1)، (2) و (4) کنوانسیون ورشو و اصلاحی آن به موجب تشریفات (پروتکل) لاهه مربوط به یکسان کردن برخی از مقررات حمل و نقل هوایی بین المللی

گزارش کمیسیون عمران در مورد رد طرح اصلاح ماده (5) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری. لازم به ذکر است که این طرح توسط شورای عالی استانها ارائه شده و در اجرای ماده 147 آیین نامه داخلی به تقاضای شورای مذکور در دستور قرار گرفت.

گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد بررسی لایحه اصلاح ماده (8) قانون تأسیس سازمان اسناد ملی ایران

گزارش کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی  در مورد بررسی لایحه اصلاح قانون نحوه جبران زحمات و خسارات کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با جرائم زیست محیطی

گزارش کمیسیون بهداشت و درمان در مورد طرح استفساریه ماده (24) قانون بیمه مصوب 1316/2/7

چهار فقره سؤال عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیرامور خارجه

سؤال حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر، برخوار و میمه و سؤال آقای حسن کامران نماینده اصفهان از وزیر راه و شهرسازی

سؤال مشترک آقایان محمدحسن آصفری نماینده اراک و کمیجان ،سیدسعید حیدری طیب نماینده کرمانشاه و فتح‌الله حسینی نماینده قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب از وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی

گزارش وزیر نیرو درمورد «آخرین وضعیت آب و برق کشور» و اظهار نظر روسای کمیسیونهای انرژی و کشاورزی، آب و منابع طبیعی در دستور روز یکشنبه مورخ 14/2/1393 قراردارد.     

انتخاب یک نفر از اعضاء کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به عنوان ناظر در هیات امناء موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی (در اجرای تبصره ماده (7) اساسنامه موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی مصوب 8/10/1370)

انتخاب دو نفر از اعضاء کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در هیات عالی نظارت موضوع قانون نظام صنفی کشور،در اجرای ماده (53) قانون نظام صنفی کشور اصلاحی مصوب 12/6/1392

انتخاب یک نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر در هیات نظارت بر مسافرتهای خارجی کارکنان دولت در اجرای بند (5) ماده (1) قانون نظارت بر مسافرتهای خارجی کارکنان دولت مصوب 20/6/1373 و اصلاحیه بعدی آن در دستور کار هفته آینده صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

کد N257603

وبگردی