آفتاب

ژاپن رزمایش دفاع از جزیره برگزار می‌کند

ژاپن رزمایش دفاع از جزیره برگزار می‌کند

وزارت دفاع ژاپن امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: این کشور قصد دارد ماه جاری میلادی یک رزمایش دفاع از جزیره اشغال شده توسط دشمن را به اجرا درآورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که مناقشه ژاپن با چین بر سر یک مجمع الجزایر در دریای چین شرقی نگرانی از بابت درگیری میان این دو کشور همسایه آسیایی را که حتی ممکن است پای آمریکا را نیز به وسط بکشاند، افزایش داده است.

در این میان روز چهارشنبه چین اعلام کرد که قصد دارد با روسیه در دریای چین شرقی رزمایش دریایی به هدف آنچه که تعمیق همکاری نظامی خوانده، انجام دهد.

وزارت دفاع ژاپن عنوان کرد که رزمایش دفاع از جزیره نیروهای این کشور از دهم تا 27 مه در یک جزیره خالی از سکنه کوچک واقع در رشته جزایر ریوکیو در فاصله 600 کیلومتری شمال شرق جزایر مورد مناقشه انجام خواهد شد.

همچنین براساس این خبر برخی بخش‌های این رزمایش در استان ناکازاکی ژاپن واقع در جنوب غرب این کشور و همچنین در آب های اطراف ساحل شرقی جزیره اوکیناوا انجام خواهد شد.

اوکیناوا میزبان یک پایگاه نظامی بزرگ آمریکاست. این برای نخستین بار است که ارتش ژاپن که به نیروهای خودی مشهور است از یک جزیره واقعی برای رزمایش دفاع از جزیره با استفاده از واحدهای دریایی، هوایی و زمینی استفاده می‌کند.

قرار است در این رزمایش 1300 سرباز و چند جنگنده و ناو شکن به تمرین فرود آمدن به خاک این جزیره و بازپس گیری آن بپردازند.

با این وجود وزارت دفاع ژاپن گفت که این رزمایش پاسخی به تنش با چین نیست.

این سخنگوی این وزارتخانه گفت: تقویت دفاع از جزایر مساله‌ای است که در سند رسمی دفاعی ژاپن در سال‌های اخیر ذکر شده است. این رزمایشی نیست که در پاسخ به وضعیت امنیتی فعلی باشد.

انتهای پیام

کد N257527

وبگردی