آفتاب

تظاهرات گسترده مردم یونان در روزجهانی کارگر

تظاهرات گسترده مردم یونان در روزجهانی کارگر

آتن- ایرنا- شهروندان یونانی امروز(پنجشنبه) بصورت گسترده ای در تظاهرات روز جهانی کارگر شرکت کردند.

به گزارش ایرنا ازآتن،شهروندان یونانی امروز بصورت گسترده ای در تظاهرات روز جهانی کارگر با سر دادن شعارهایی بر علیه نظام سرمایه داری و سیاست اقتصادی دولت راستگرا و محافظه کار این کشور شرکت کردند.

تظاهرات شهروندان یونانی به ابتکار اتحادیه سراسری کارگری یونان( یسه)، اتحادیه سراسری کارمندان یونان( اد- دی)، اتحادیه سراسری کارگران مبارزه( پامه)، اتحادیه سراسری اساتید و معلمین( المه)، اتحادیه سراسری کارگری و کارمندی( ال- پ -م)، انجمن پزشکان، اتحادیه سراسری کارکنان بیمارستان ها ،احزاب سیاسی مخالف دولت و سندیکاهای مختلف این کشور از ظهر روز پنجشنبه ذر سراسر کشور شروع و همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، حضور شهروندان یونانی در سایه ادامه و تشدید سیاست ریاضت اقتصادی نسبت به سال های گذشته بسیار گسترده تر بوده و مردم با سردادن شعارهایی خواستار خاتمه دادن به ادامه سیاست ریاضت اقتصادی، اطاعت و اجرای کورکورانه خواسته های بانک مرکزی اتحادیه اروپا، بانک جهانی و صندوق بین المللی پول شدند.

تظاهرات امروز یونانیان در حالی آغاز گردید که تمام ادارات دولتی و بخش خصوصی ، خطوط اتوبوسرانی درون و برون شهری، خطوط ریلی درون و برون شهر اعتصاب و دست از کار کشیده اند و پلیس برای حفظ امنیت اجازه حرکت مترو در میدان سندیاگما یعنی محل اصلی تجمع تظاهر کنندگان و مقابل پارلمان را ممنوع اعلام کرده است.

تظاهر کنندگان در شهر آتن ابتدا در میادین ˈ کلتمونیوس، میدان کموندورو و میدان سنداگما تجمع و سپس با حمل پارچه نوشته هایی مبنی برای مخالفت خود با ادامه و تشدید سیاست ریاضت اقتصادی در کشور،بسوی پارلمان یونان راهپیمایی کردند.

حضور تظاهر کنندگان به بیش از 40 هزار نفر برآورد می شود و دولت برای کنترل امنیت در سطح شهر تعداد زیادی از نیروهای امنیتی را بکار گرفته است.

براساس گزارش رسانه ها ی خبری یونان تظاهرات های گسترده ای نیز در شهر تسالونیک واقه در شمال و دومین شهر بزرگ این کشور، شهر پاتراس، جزیره کرت و دیگر شهرهای این کشور برگزار گردید و تظاهر کنندگان با سردادن شعارهایی سیاست های نظام سرمایه داری را محکوم و نظام سرمایه داری به سرکردگی آمریکا عامل جنگ افروزی، فقر و بی خانمانی در جهان قلمداد کردند.

در تظاهرات امروز شهر آتن به مناسبت روز جهانی کارگر، فلسطنیان مقیم شهر آتن و تعدادی از سازمان های مردم نهاد یونانی با حمل پارچه نوشته هایی خواستار خاتمه اشغال فلسطین توسط نیروهای رژیم صهیونیستی شدند.

اروپام**2170 **1566
کد N257299

وبگردی