آفتاب

مکارم شیرازی: باید نظارت قوی بر داروها صورت گیرد

مکارم شیرازی: باید نظارت قوی بر داروها صورت گیرد

آیت الله ناصر مکارم شیرازی یکی از مراجع تقلید عنوان کرد: باید نظارت قوی بر داروها صورت گیرد که فشاری بر مردم از نظر دارو و درمان نیاید و ترتیبی داده شود که اعتماد به داروهای داخلی بیشتر شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قم، آیت الله مکارم شیرازی پیش از ظهر امروز در دیدار با دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برخی از بی‌اعتنایی‌ها به قم در زمان طاغوت گفت: قم خاستگاه انقلاب اسلامی است و باید در همه ابعاد الگو قرار بگیرد.

این مرجع تقلید افزود: هر سال بیش از 15 میلیون نفر زائر به این شهر سفر می‌کنند و قم به عنوان کانون تشیع مورد توجه جهان قرار دارد پس باید به همه لحاظ شاهد پیشرفت و توسعه در قم باشیم به ویژه این شهر باید از نظر بهداشت و درمان رشد چشمگیری داشته باشد.

وی توجه به سلامت و درمان و همچنین پیشگیری از بیماری را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: باید برای ساخت بیمارستان و مراکز درمانی از حضور بخش خصوصی نیز استفاده کرد ضمن اینکه باید در ارتقای بهداشت و درمان تلاش کرد و راه‌های پیشگیری از بیماری که بسیار ارزان‌تر از درمان است نیز مورد توجه باشد.

این استاد برجسته حوزه گفت: اقداماتی از سوی وزارت بهداشت در مورد پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطانی انجام شده است که باید ادامه داشته باشد و برنامه‌هایی برای آشنایی مردم در جهت پیشگیری از بیماری‌ها در دست اجرا باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اطلاع رسانی در حوزه سلامت و بهداشت را یکی از الزامات مهم دانست و عنوان کرد: گاهی می‌بینیم دشمنان در مسائل درمان و سلامت از ما پیشی می‌گیرند چرا که آنها به اطلاع رسانی و خیررسانی توجه دارند و ما نیز باید در این زمینه بیش از گذشته تلاش کنیم.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار داشت: یکی از مشکلات جدی مردم، مشکلات مالی است که در این زمینه باید برنامه‌ای انجام شود که ارزش دفترچه‌های بیمه همچون پول نقد باشد که در این زمینه به دلیل عدم پرداخت بدهی بیمه‌ها متاسفانه دفترچه‌های درمانی مردم نزد پزشکان کمرنگ شده است.

وی با ابراز خرسندی از تلاش‌های رییس جمهوری در حوزه سلامت عنوان کرد: به نظر می‌رسد ایشان اولویت خوبی برای مسائل بهداشتی و سلامت جامعه قائل است و این امر فرصتی خوب برای پیشرفت و توسعه در بخش سلامت است که باید به خوبی از چنین فرصتی بهره گرفت.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: همچنین انتخاب فرد خوبی برای وزارت بهداشت ما را در زمینه تحول بهداشت و درمان در کشور امیدوار می‌سازد.

وی در خصوص دیگر مشکلات موجود نیز گفت: متاسفانه پول زیرمیزی یکی از مشکلات جدی است که این فرهنگ غلط که به معنای رشوه خواری می‌باشد باید از میان برود چرا که برای کشور اسلامی پسندیده و شایسته نیست که پزشکانی رشوه خوار داشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی بر توسعه ظرفیت‌های اورژانس تاکید کرد و افزود: سوانح زیادی در کشور به خصوص در مورد رانندگی به وجود می‌آید که با توجه به اینکه قم در شاه راه مواصلاتی کشور قرار دارد باید بخش اورژانس و رسیدگی به سوانح دیدگان تقویت شود.

وی در بخش پایانی عنوان کرد: سیاست افزایش جمعیت نیز باید مورد توجه باشد و دولت از سیاست‌های تشویقی استفاده کند هرچند متاسفانه برخی با این سیاست به مخالفت می‌پردازند.

انتهای پیام

کد N257198

وبگردی