آفتاب

استقبال شورای امنیت از انتخابات پارلمانی عراق

استقبال شورای امنیت از انتخابات پارلمانی عراق

شورای امنیت از برگزاری انتخابات پارلمانی در عراق استقبال و از شهروندان عراقی برای اثبات تعهدات‌شان نسبت به روند سیاسی مسالمت آمیز، فراگیر و دموکرات تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز عراق، جوی آجو، نماینده دائم نیجریه‌ در سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت به خبرنگاران گفت: اعضای شورای امنیت از مردم عراق خواستند برای ایجاد روند سیاسی فراگیر با هدف تحکیم وحدت ملی و حاکمیت و استقلال عراق همکاری کنند.

این عضو شورای امنیت گفت: اعضای شورا نسبت به عملکرد کمیسیون مستقل انتخابات عراق برای اعلام نتایج انتخابات عراق امیدوارند و از دولت عراق و نیروهای امنیتی برای فراهم ساختن شرایط برگزاری انتخابات با کمک نیروهای وابسته به سازمان ملل تشکر می‌کنند.

در بیانیه شورای امنیت از عراقی‌ها خواسته شده است هرچه سریعتر دولت تشکیل دهند که بیانگر اراده و حاکمیت ملت در جهت رویارویی با چالش‌های کنونی این کشور باشد.

شورای امنیت حمایت خود را از دولت عراق برای پاسخگویی به نیازهای امنیتی عراق اعلام کرد و افزود: اقدامات تروریستی هرگز منعکس کننده روند به سوی صلح و دموکراسی و بازسازی عراق نیست.

انتهای پیام

کد N257186

وبگردی