آفتاب

برگزاری همه پرسی اتحاد در دستور کار دولت انتقالی اوکراین

برگزاری همه پرسی اتحاد در دستور کار دولت انتقالی اوکراین

دولت انتقالی اوکراین به دنبال برگزاری همه پرسی برای حفظ اتحاد و تمامیت ارضی و پایان دادن به بحران در مناطق شرقی این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، دولت انتقالی غرب گرای اوکراین قصد دارد با برگزاری همه پرسی اتحاد در مناطق شرقی، با بحران ناشی از فعالیت گروه های جدایی طلب در این مناطق مقابله کند.

بر این اساس دولت انتقالی اوکراین قصد دارد همزمان با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در بیست و پنجم ماه می (چهارم خرداد) همه پرسی اتحاد را نیز در مناطق شرقی به اجرا بگذارد. "آرسنی یاتسنیوک" نخست وزیر اوکراین با اعلام این مطلب گفت موضوع این همه پرسی حفظ اتحاد کشور است.

این در حالی است که با گذشت دو ماه از سقوط دولت "ویکتور یانوکوویچ"، دولت انتقالی همچنان در به دست گرفتن کنترل مناطق شرقی ناتوان است.

روز گذشته شبه نظامیان طرفدار روسیه ساختمان های دولتی دیگری را در شهر اسلاویانسک به تصرف خود در آوردند. این در حالی است که گزارش ها از امکان آزادی ناظران نظامی اتحادیه اروپا که توسط جدایی طلبان به گروگان گرفته شده اند، حکایت دارد. در بین این افراد 3 مستشار نظامی آلمانی و یک مترجم وجود دارند.

کد N257154

وبگردی