آفتاب

بی علاقگی آلمان ها برای شرکت در انتخابات پارلمان اروپا

بی علاقگی آلمان ها برای شرکت در انتخابات پارلمان اروپا

نظرسنجی ها نشان می دهد 64 درصد شهروندان آلمانی علاقه ای به شرکت در انتخابات پارلمان اروپا ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان، کمتر از سه هفته مانده به انتخابات پارلمان اروپا نظرسنجی ها از بی علاقگی شهروندان آلمانی برای شرکت در این انتخابات حکایت دارد. نظرسنجی که شبکه تلویزیونی ARD آلمان انجام داده نشان می دهد 64 درصد از آلمانی ها هیچ علاقه ای به شرکت در انتخابات پارلمانی نداشته و یا رغبت کمی به آن دارند.

این در حالی است که تنها 35 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی از تصمیم خود برای شرکت در انتخابات خبر داده اند. این نظرسنجی همچنین نشان می دهد حزب اتحادیه دمکرات مسیحی (CDU) به رهبری "آنگلا مرکل" با 39 درصد از دیگر احزاب آلمانی پیش است. با این حال این میزان نشانگر کاهش یک درصدی محبوبیت این حزب نسبت به انتخابات پیشین است.

در همین حال حزب سوسیال دمکرات (SPD) با 27 درصد و احزاب سبزها، آلترناتیو برای آلمان (AfD) و دمکرات آزاد (FDP) به ترتیب با 9، 6 و 4 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. پاسخ دهندگان به این نظرسنجی همچنین برای ریاست کمیسیون اتحادیه اروپا "مارتین شولتز" از حزب SPD (با 33 درصد) و "ژان کلود یونکر" نامزد حزب محافظه کار (با 25 درصد) را ترجیح می دهند.

گفتنی است این نظرسنجی روز یکشنبه با سوال از هزار و 600 نفر و در روزهای دوشنبه و سه شنبه با پرسش از هزار و 3 شهروند آلمانی انجام شده است. 

کد N257102

وبگردی