آفتاب

آخرین اخبار منتشر شده در خصوص نتایج شمارش آراء

آخرین اخبار منتشر شده در خصوص نتایج شمارش آراء

در سایه عدم اعلام رسمی کمیته عالی مستقل انتخابات عراق، منابع عربی از پیشی گرفتن دو ائتلاف المواطن و دولت قانون بر دیگر ائتلافها در بسیاری از مراکز انتخاباتی خبر می دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، "عمار حکیم" رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق و رهبر ائتلاف "المواطن" (شهروند) ساعاتی پس از پایان انتخابات پارلمانی و آغاز شمارش آراء با اعلام اینکه این ائتلاف در بسیاری از استانهای عراق نسبت به دیگر گروهها پیشرو بوده است متعهد شد که این ائتلاف با برنامه ریزی صحیح در قالب گروهی واحد وارد عمل خواهد شد.

حکیم در ادامه اعلام کرد که از هم اکنون در صدد تشکیل یک ائتلاف ملی بمثابه یک نهاد مستحکم، کامل و واحد است.

وی همچنین بر سرکوب گروهک تروریستی دولت اسلامی عراق و شام موسوم به داعش و پاکسازی خاک عراق از وجوداین گروهک تروریستی تاکید کرد.

 

این در حالی است که سومریه نیوز پس از گذشت حدود سه ساعت از پایان انتخابات عراق به نقل از برخی منابع اعلام کرد که ائتلاف "دولت قانون" به ریاست نوری المالکی، نخست وزیر عراق از دیگر گروهها پیشی گرفته و آرای بیشتری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر کمیته عالی مستقل انتخابات که نهاد مسئول در زمینه برگزاری انتخابات پارلمانی عراق است تاکنون هیچ گزارش رسمی را در خصوص پیشی گرفتن گروهی خاص بر دیگر گروهها ارائه نکرده است.

کد N257101

وبگردی