آفتاب

مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا و معاونش مجبور به استعفا شدند

مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا و معاونش مجبور به استعفا شدند

مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا و معاون وی در پنتاگون روز چهارشنبه اعلام کردند که اوایل فصل پاییز آینده از سمت خود کناره گیری خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، مقامات بلند پایه واشنگتن گفته‌اند که این اقدام این دو مقام آمریکایی در نتیجه افزایش فشارها بر آن‌ها بوده است.

ژنرال مایکل تی. فلین، مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا خطاب به کارکنان پنتاگون اعلام کرده که یک سال زودتر از آنچه که اعلام شده از سمت خود قصد دارد کناره گیری کند.

این در حالی است که این اخبار از طریق یک بیانیه مشترک فعلی به همراه دیوید شد، معاون وی که همچنین قصد دارد سمتش را ترک کند، اعلام شده است.

آن‌ها اظهار داشتند: ما از بابت میراث پرافتخار ناشی از عملکرد همواره عالی هزاران تن از مردان و زنانی که در تمامی این سال‌ها خدمتگذارشان بوده‌ایم، افتخار می کنیم.

گرگ میلر و آدام گلدمن، خبرنگاران روزنامه واشنگتن پست گفته‌اند که اعلام غیرمنتظره استعفای مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا و معاون وی در نتیجه افزایش فشارها بر آن‌ها از جانب افرادی نظیر جیمز کلاپر، مدیر سازمان اطلاعات ملی آمریکا و دیگر مقامات بوده است.

آن‌ها گفته‌اند که این مقامات با شیوه‌ مدیریت فلین موافق نبوده‌اند.

یک مقام سابق پنتاگون که همکار سابق فلین بوده، گفت: مقامات آمریکایی دیدگاه فلین در آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا را پرآشوب می‌دانستند. او کسی نیست که سازمان را به شیوه‌ای هماهنگ و فراگیر به پیش ببرد.

این منبع خبری اظهار داشت: فلین می‌خواست ماموران و تحلیل‌گران آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا را از اتاقک‌های آن‌ها خارج کرده و وارد میدان جنگ کند تا از سربازان و عملیات‌ حساس حمایت کنند.

براساس این گزارش، منتقدان فلین اعتقاد داشتند که شیوه مدیریت وی باعث آشوب می‌شده و بدون پیگیری‌های لازم تغییرات تهاجمی را به وجود می‌آورده است.

انتهای پیام

کد N257024

وبگردی