آفتاب

روسیه: نشست هماهنگی گروه 1+5 در خصوص ایران در بروکسل برگزار شد

روسیه: نشست هماهنگی گروه 1+5 در خصوص ایران در بروکسل برگزار شد

وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در بیانیه ای از برگزاری نشست هماهنگی گروه 1+5 در خصوص مساله ایران در بروکسل خبر داد.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: نشست هماهنگی گروه 1+5 امروز در بروکسل برگزار و در آن کاترین اشتون نماینده سیاسی اتحادیه اروپا و مدیران سیاسی وزارت خارجه کشورهای عضو این گروه شرکت کردند.

گزارش حاکی است: از طرف روسیه، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای این کشور در نشست بروکسل شرکت داشت.

بنا بر گزارش، توجه اصلی در این نشست به بحث در مورد مسایل مربوط به مقدمات برگزاری دور جدید مذاکرات ایران و گروه 1+5 بود که قرار است روزهای 13 تا 16 ماه می آینده در وین برگزار شود و در آن متن توافقنامه در مورد برنامه هسته ای ایران تنظیم خواهد شد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه همچنین خاطرنشان شده است: ریابکوف در حاشیه نشست بروکسل با خانم ˈهلگا اشمیدˈ معاون نماینده سیاسی اتحادیه اروپا و ˈد.لوکاسˈ مدیر سیاسی وزارت خارجه آلمان و ˈوان سو نمˈ مدیر اداره کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین دیدار و گفتگو کرد.

دور قبلی مذاکرات ایران و گروه 1+5 روزهای 18 و 19 فروردین ماه گذشته در وین به ریاست محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و خانم کاترین اشتون نماینده سیاسی اتحادیه اروپا برگزار شد.
کد N256661

وبگردی