آفتاب

صندوقی های رای گیری در عراق بسته و شمارش آرا آغاز شد

صندوقی های رای گیری در عراق بسته و شمارش آرا آغاز شد

تهران - ایرنا - با پایان یافتن مهلت رای گیری در انتخابات پارلمانی عراق، صندوق های اخذ رای عصر چهارشنبه به روی رای دهندگان در کلیه استان های این کشور بسته و شمارش آرا آغاز شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس، صندوق های رای گیری ساعت شش بعد از ظهر بسته شد و کمیسون عالی انتخابات شمارش آغار را آغاز کرد.

عراقی ها امروز برای انتخاب نمایندگان جدید پارلمان پای صندوق های رای رفتند. این نخستین انتخاباتی است که پس از خروج نیروهای آمریکایی از عراق (2011) برگزار شد.

18 میلیون و 901 هزار و 670 نفر واجد رای در عراق به شمار می روند که قرار است 328 نماینده پارلمان را برای سومین دوره انتخابات از زمان اشغال عراق توسط نیروهای آمریکایی انتخاب کنند.

در این دوره از انتخابات 9 هزار و 40 نامزد از جمله 2500 زن در 107 فهرست و گروه ائئلافی و سیاسی از جمله ائئلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی نخست وزیر فعلی، ائتلاف شهروند به رهبری عمار حکیم، العراقیه به رهبری صالح الملطق، فراکسیون متحدون به رهبری اسامه النجیفی و الوطنیه به رهبری ایاد علاوی نخست وزیر اسبق، با یکدیگر رقابت می کنند.

این در حالی است که عراقی های مقیم خارج روز یکشنبه و نیروهای مسلح، بیماران و زندانیان نیز روز دوشنبه رای خود را به صندوق انداخته اند.

**مترجمام**1480** 3404
کد N256645

وبگردی