آفتاب
سفیر مکزیک:

مکزیک خواهان توسعه روابط خود با ایران است

مکزیک خواهان توسعه روابط خود با ایران است

قزوین- ایرنا- سفیر مکزیک در کشورمان گفت: مکزیک روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران توسعه و گسترش خواهد داد.

به گزارش ایرنا، ˈاولیسیس کانچولا گوتینرزˈ عصر چهارشنبه در دیدار با معاون امور عمرانی استاندار قزوین افزود: در ماه ژوئن در قالب کمیسیون مشترک بین دو کشور شاهد سفر هیات های سیاسی، اقتصادی و تجاری مکزیک به ایران خواهیم بود.

وی اظهارکرد: در این سفر تلاش می شود علاوه بر روابط سیاسی، زمینه ایجاد همکاری های مشترک در حوزه های اقتصای و تجاری با ایران از جمله استان قزوین فراهم شود.

سفیر مکزیک در ایران با بیان اینکه دو کشور از تاریخ و فرهنگ غنی برخوردار هستند، گفت: این موضوع می تواند زمینه مشترکی برای معرفی تاریخ و فرهنگ این سرزمین ها به مردمان دو کشور باشد.

وی با اشاره به اینکه ایران و مکزیک نیم قرن است که با یکدیگر دارای روابط سیاسی می باشند، افزود: در آستانه ورود به 51 سالگی روابط دو کشور هستیم.

گوتینرز به روابط اقتصادی مکزیک با کشورهای مختلف دنیا اشاره کرد و با بیان اینکه محصولات مکزیک به 44 کشور دنیا صادر می شود، گفت: مکزیک و ایران زمینه های زیادی برای همکارهای اقتصادی دارند.

وی اظهار امیدواری کرد مکزیک و ایران مناسبات سیاسی، اقتصادی و تجاری خود را بیش از گذشته دنبال کرده و آنها را تقویت کنند.

سفیر مکزیک در پایان برای خواهرخواندگی یکی از شهرهای کشورش با قزوین اعلام آمادگی کرد و گفت: از این موضوع استقبال می کنیم.

معاون امور عمرانی استاندار قزوین نیز در این دیدار گفت: یکی از سیاست های مهم مدیران ارشد کشور و استان ما جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی است که بر اساس اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دنبال می شود.

ˈمنوچهر حبیبیˈ با بیان اینکه قزوین آمادگی لازم برای همکاری در زمینه های اقتصادی، فرهنگی و علمی با مکزیک را دارا است، افزود: قزوین با وجود مساحت کم خود از ظرفیت های فراوانی در بخش اقتصادی برخوردار است که این موضوع می تواند زمینه جذب سرمایه گذاری های خارجی در این استان را فراهم کند.

وی، نزدیکی به تهران و قرار گرفتن در سرراه اتصال 12 استان کشور را از دیگر مزیت های قزوین برای سرمایه گذاری خارجی یاد کرد و گفت: قزوین با برخورداری از بیش از سه هزار واحد تولیدی جزو پنج استان صنعتی ایران به حساب می آید.

حبیبی از قزوین به عنوان یک استان دانشگاهی هم یاد کرد و افزود: 140 هزار دانشجو در دانشگاه های قزوین مشغول تحصیل می باشند که یک هزار و 500 تن از آنها شامل دانشجویان خارجی هستند که در دانشگاه بین المللی امام خمینی(ع) تحصیل می کنند.

مکزیک جزو کشورهای آمریکای لاتین به حساب می آید و دارای 140 میلیون نفر جمعیت می باشد.

استان قزوین با بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت کمتر از یک درصد از مساحت کشور را دارا است.

7392/ 614/ 3404
کد N256593

وبگردی