آفتاب

جان کری از حضور مردم عراق در انتخابات تجلیل کرد

جان کری از حضور مردم عراق در انتخابات تجلیل کرد

تهران - ایرنا - جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه از میلیون ها عراقی که به گفته او با شجاعت در انتخابات این کشور شرکت کردند و در برابر تهدیدهای شبه نظامیان ایستادند، تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن ، کری در بیانیه ای گفت: رای دهندگان عراقی با انگشت های جوهری پیام نیرومندی را افراط گراهای خشونت گرا که برای مختل کردن پیشرفت، دموکراتیک و ایجاد اختلاف در عراق و سرتاسر منطقه تلاش کرده اند، ارسال کردند.

کری گفت: میلیون ها عراقی امروز شجاعانه رای دادند و تعهد خود به دموکراسی و عزم خود برای رسیدن به آینده ای امن تر را مورد تاکید قرار دادند.

وزیر خارجه آمریکا افزود: شهروندان عراق در برابر تهدیدهای افراط گراها ایستادند و بسیاری از آنان تاریخی عمل کردند از جمله یک پلیس که برای محافظت از رای دهندان در برابر یک بمب گذار انتحاری از جان خود گذشت.

کری با بیان اینکه این انتخابات گامی در فرایند دموکراتیک است، از رهبران عراق خواست که چارچوب قانون اساسی برای تائید انتخابات و تشکیل یک دولت جدید را محترم بشمارند.

بر اساس این گزارش، انتخابات روز چهارشنبه اولین انتخابات پارلمانی پس از خروج نیروهای آمریکایی در دسامبر 2011 است و با توجه به کشته شدن 90 نفر در روزهای پیش از انتخابات، برخی تحلیلگران ابراز نگرانی کرده بودند که مردم عراق ممکن است از صندوق های رای فاصله بگیرند.

مترجمام**1078**1597
کد N256585

وبگردی