آفتاب
هاشمی رفسنجانی:

اقليتي افراطي مي‌خواهند با سوءاستفاده از مفاهيم مقدس، اهداف باندي خود را تأمين کنند

اقليتي افراطي مي‌خواهند با سوءاستفاده از مفاهيم مقدس، اهداف باندي خود را تأمين کنند

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تأكيد بر اصالت تفكر اسلامي و مقبوليت آن نزد اكثريت جامعه، گفت: اقليتي افراطي هميشه فرصت طلبي مي كنند و مي خواهند با سوءاستفاده از مفاهيم مقدس در جامعه، اهداف باندي را تأمين کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آيت الله هاشمي رفسنجاني صبح امروز در دو ديدار جداگانه با مسؤولان استان قزوين و مسؤولان سازمان ثبت احوال كشور، تلاش براي پيشرفت كشور و تسهيل امور مربوط به مردم را ضروري دانست و گفت: هر وقت كه نظام براي تقويت جايگاه خويش فراخوان مي دهد، مردم با شوق و اشتياق مي آيند و دفاع از انقلاب اسلامي را وظيفه خود مي دانند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اصالت تفكر اسلامي و مقبوليت آن نزد اكثريت جامعه، گفت: اقليتي افراطي هميشه فرصت طلبي مي كنند و مي خواهند با سوءاستفاده از مفاهيم مقدس در جامعه، اهداف باندي را تأمين نمايند.

وی با يادآوري تندروي هايي كه از اوايل انقلاب تاكنون انجام مي شود، گفت: افراط و تفريط وجه مشترك افكار و رفتار آنهاست كه در همه جناح وجود دارند.

هاشمي رفسنجاني بحث صدور انقلاب را مصداقي براي فهم نادرست افراطيون از شعارهاي جامعه دانست و گفت: منظور تسخير كشورها و دخالت در امور داخلي ديگران نبود، بلكه مي گفتيم افكار اسلامي را آن قدر تابناك مي دانيم كه با عملكرد درست دل ها را تسخير  مي نمايد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اهداف تأسيس دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) گفت: هر يك از دانشجويان خارجي آن دانشگاه مي توانستند سفير تمدن ايران و فرهنگ اسلامي در كشورهاي خود باشند كه متأسفانه اين مهم به دليل دلايل روشن و قابل حل محقق نشده است.

هاشمي رفسنجاني در پاسخ به اظهار تشكر مسؤولان قزوين كه استان شدن آن را هديه دولت سازندگي به مردم آن خطّه مي دانستند، گفت: با آگاهي كامل و مشاوره با كارشناسان تشخيص داديم كه قزوين ظرفيت يك استان خوب و موفق را دارد و اعلام رسمي آن حق مردم قزوين بود.

در آغاز ديدار اوّل كه استاندار، آيت الله تاكندي و جمعي از مسؤولان و روحانيون قزوين حضور داشتند، ابتدا مرتضي روزبه استاندار قزوين، گزارشي از اوضاع اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و سياسي استان داد و سپس  نائيني رئيس دانشگاه بين المللي امام خميني(ره) قزوين با بيان آمار دانشجويان داخلي و خارجي و ظرفيت هاي علمي و آموزشي آن براي افزايش جذب دانشجويان خارجي به بيان برخي موانع و مشكلات پرداخت.

در ديدار دوم نيز محمد ناظمي اردكاني، معاون وزير كشور و رئيس سازمان ثبت احوال كشور با ارائه گزارشي از وضعيت جمعيت كشور و برنامه هاي اين سازمان براي تعويض كارت هاي ملي به كارت هاي هوشمند كه قابليت هاي زيادي براي تمركز اطلاعات و آمار كشور خواهد داشت، بيان كرد و گفت: با دسترسي به اطلاعات متمركز و جامع تر، مسير براي تصميم سازي ها و تصميم گيري ها كلان هموارتر مي شود.
 

کد N256504

وبگردی