آفتاب

تشریح برنامه‌های نمایشگاه قرآن از زبان مسوولان برگزار کننده

تشریح برنامه‌های نمایشگاه قرآن از زبان مسوولان برگزار کننده

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما در نمایشگاه امسال قرآن باید گفتمان قرآنی داشته باشیم و برای مسائل آموزش قرآنی جلسات نقد و بررسی را داشته باشیم تا بدانیم چرا وقتی این همه جوانان ما قرآن فرا می‌گیرند ولی باز در اکثر مراسم قادر به روخوانی صحیح نیستند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین حشمتی عصر امروز در جلسه هم‌اندیشی نمایشگاه قرآن اظهار کرد:‌ این نمایشگاه امسال هم‌چون سال‌های گذشته از پانزدهم شعبان تا پانزده رمضان برگزار می‌شود و تا به حال هفتاد درصد از محیط‌های نمایشگاه آماده شده است و از کمیته‌های برگزارکننده این نمایشگاه می‌خواهم که برنامه‌های خود را مشخص و اعلام کنند.

وی افزود: از تمامی آن‌هایی که در نمایشگاه فعالیت می‌کنند می‌خواهم که کارهای تکراری نکنند و تا جایی که می‌شود در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند تا نمایشگاهی درخور شان اسلام و ایران داشته باشیم چرا که کارهای موثری که امسال انجام می‌دهیم برای سال آینده خیلی مفید است.

معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ما در نمایشگاه امسال باید گفتمان قرآنی داشته باشیم و برای مسائل آموزش قرآنی جلسات نقد و بررسی را داشته باشیم تا بدانیم چرا وقتی این همه جوانان ما قرآن فرا می‌گیرند ولی باز در اکثر مراسم قادر به روخوانی صحیح نیستند، این خود یک نقد است که باید آن را مورد بررسی قرار دهیم.

حشمتی افزود: ما هر هفته در روز چهارشنبه از ساعت 15 تا 17 این جلسات را برگزار می‌کنیم تا به نقد و بررسی مسائل نمایشگاه قرآن بپردازیم.

در ادامه این هم‌اندیشی، برزین ضرغامی قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، اظهار کرد: این نمایشگاه یک فضایی است که جمهوری اسلامی ایران آن را عرضه می‌کند و این مکان محل تعالی دستورات قرآنی است تا مردم با فعالیت‌های قرآنی آشنا شوند. ما باید تاثیرات قرآن را در تولیدات خود ببینیم و تمام افراد جامعه به نوعی در این نمایشگاه سهیم باشند.

قائم مقام نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم افزود: ما انتظار داریم که نمایشگاه امسال خوبی‌های نمایشگاه سال گذشته را حفظ کند و جاهایی که آن‌ها کم داشته‌اند را ما مورد ارزیابی قرار دهیم و ترمیم کنیم و فعالیت‌های زیادی را با سازمان شهرداری داشته‌ایم که در سطح شهر بتوانیم تبلیغات لازم را انجام دهیم.

ضرغامی افزود: ما فعالیت‌های خود را باید بالا ببریم و انتظار داریم که سطح کیفی کار نیز افزایش پیدا کند چرا که نمایشگاه قرآن بهترین فضا برای عرضه محصولات است. اگر قرار است اسم این نمایشگاه بین‌المللی باشد باید کارهایی بسیار شایسته و درخور شان نمایشگاه انجام دهیم.

در ادامه این مراسم قره‌شیخ‌لو افزود: ما اگر می‌خواهیم نمایشگاه‌های‌مان درخور شان اسلام باشد باید بعد از پایان نمایشگاه جلسه شورای سیاستگذاری را برای سال آینده برگزار کنیم تا بتوانیم کیفیت را بالا ببریم.

وی افزود: بخش سخت‌افزاری نیز باید مورد بررسی قرار گیرد چرا که ما در یکسری از نمایشگاه‌ها آثاری داریم که می‌توانیم از آن آثار استفاده بهینه را ببریم.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام و المسلمین خسروی، رییس کمیته خادمان قرآنی افزود: یکی از مشکلاتی که سال‌های گذشته وجود داشت این مساله است که نمایشگاه تبدیل به فروشگاه شده بود و این اصلا در خورشان مسائل قرآنی نیست.

در ادامه این مراسم موسوی، رییس کمیته بانوان فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: نقدی که می‌شود بر نمایشگاه‌های سال‌های گذشته وارد کرد این بود که افرادی که در آن‌جا فعالیت می‌کردند متاسفانه خیلی کم فعالیت‌های قرآنی داشتند و ما باید بدانیم که نمایشگاه قرآن یک مکان ارزشمند است و ما باید از تمام قسمت‌های آن برای برنامه‌ریزی صحیح استفاده کنیم.

در پایان این مراسم جعفرپور، رییس کمیته وزارت علوم و دانشگاه‌ها افزود: ما امسال با تقویت بخش‌های دانشگاهی می‌خواهیم مسائل علمی را بالاتر ببریم. در یکسری از مکان‌های نمایشگاه مناظره‌هایی برگزار می‌کنیم تا دانشجویان بتوانند از آن نهایت بهره را ببرند و برای دانشجویان بحث سبک زندگی اسلامی را مدنظر قرار داده‌ایم تا بتوانیم از طریق پویایی قرآن زندگی موفقی داشته باشند.

وی افزود: در اختتامیه نمایشگاه قرآن از پایان‌نامه‌های قرآنی که دانشجویان تهیه کرده‌اند تقدیر به عمل می‌آید و فراموش نکنیم که بخش دانشگاهی مخاطب عام و خاص دارد پس باید فضا و مکان خاصی را برای آن در نظر بگیریم.

انتهای پیام

کد N256383

وبگردی