آفتاب

تنش ها در شرق اوکراین بالا گرفته است/آمریکا ادعاهای جدید مطرح می کند

تنش ها در شرق اوکراین بالا گرفته است/آمریکا ادعاهای جدید مطرح می کند

همزمان با ادعای آمریکا مبنی بر در دست داشتن مدارکی که روسیه در پشت وقایع شرق اوکراین است گروه های مسلح طرفدار روسیه ساختمان های دولتی شهر لوهانسک را تحت کنترل خود درآوردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی تلگراف، جان کری وزیر خارجه آمریکا امروز گفت اسنادی دارد که ثابت می کند روسیه در پشت پرده ناآرامی های شرق اوکراین قرار دارد.

وی امروز مدعی شد که شنود تماسهای گروه های مسلح طرفدار روسیه و مقامات مسکو توسط سرویس های اطلاعاتی آمریکا نشان می دهد که چه کسی به گروه های مسلح دستور می دهد.

جان کری گفت: ما می دانیم آنها (گروه های مسلح)از کجا دستور می گیرند و از کجا آمده اند.

وی گفت: نوارهای ضبط شده از تماس های آنها نشان می دهد که آنها دستورهایشان را از مسکو می گیرند و هر کسی قادر است تفاوت لهجه ها، اصطلاحات و زبان آنها را بفهمد.

این ادعای جان کری در حالی مطرح می شود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز گذشته هرگونه نقش داشتن کشورش در تحولات شرق اوکراین را رد کرده و گفت هیچ نظامی روسی در اوکراین حضور ندارد.

همزمان امروز منابع خبری از افزایش تنش ها در شرق اوکراین خبر دادند و گفته شده است گروه های مسلح طرفدار روسیه امروز ساختمان های دولتی در شهر لوهانسک را به تصرف خود درآورده اند.

این شهر در شرق اوکراین و در 15 کیلومتری از مرز روسیه قرار دارد.

از سوی دیگر الکساندر تورچینوف رئیس جمهور موقت اوکراین از آماده باش کامل ارتش اوکراین برای نبرد خبر داده است.

 

 

کد N256303

وبگردی